iğer oyuncularla ortak olarak kaynak madenlerini genişlet ! Temel ihtiyaçların giderilmesi için gereken kaynakların çıkarılmasıyla uğraştıktan sonra sırada
şehri geliştirmek var.
1. Akademin sayesinde çok güzel ve yararlı keşifler yapabilirsin.
2. Kışlanda ordun için asker yetiştirebilirsin.
3.Ticaret limanın ve oradan satın aldığın ticaret gemilerin sayesinde diğer oyuncularla ticaret
yapabilir ve kaynak alışverişinde bulunabilirsin.
Olan bitenlerden anında haberin olması ve krallığın hakkında bilgi sahibi olabilmen için sana
yardımcı olacak dört tane danışmanın bulunuyor.
Parlak olarak yanmaları durumunda senin için bir haber var demektir- ilgili alana gidip
kendilerinden son havadisleri alıp bilgi sahibi olabilirsin. kariam´da harita bakışını istediğin gibi değiştirebilirsin. İstersen dünya haritasını, istersen ada
haritasını veya şehir haritasını kullanabilirsin.
Böylelikle başlangıç için gereken tüm önemli bilgileri öğrenmiş oldun...
Anlaşma
Diger oyuncularla yapabileceginiz farklı türde anlaşmalar mevcut. Ada haritasında istedigin şehrin
üzerine tıkla ve soldaki menüden Diplomasiyi seç. Mesajı hazırlarken hangi anlaşmayı
yapmak istedigini belirleyebilirsin.
Kültürel Eşya Anlaşması
Kültürel Eşya Anlaşması yapmadan önce Kültürel Etkileşim(Bilim) araştırmasını tamamlamalı
ve en az 1 müzeye sahip olmalısın. Bundan sonra bir müzesi olan her oyuncuyla
Kültürel Eşya Anlaşması yapabilirsin.
Her anlaşma müzende sergileyebilecegin bir kültürel eşyaya sahip olmanı saglar.
Her sergi şehrindeki vatandaşlarının memnuniyet seviyesini artırır.
**İpucu: Sadece müzenin gelişim kademeleri kadar kültürel eşya anlaşması yapabilirsin.
Farklı şehirlerdeki müzelerin kademeleri de buna eklenecektir. Bunun yanında, sadece
müze kademen kadar kültürel eşyayı müzende sergileyebilirsin.
ticaret Anlaşması
Bu sadece Market(Ekonomi) araştırmasını tamamladıgında yapabilecegin bir araştırmadır.
Bir ticaret anlaşması beklenilenin aksine sana ortagının ticaret merkezinde öncelik saglar.
Bunun anlamı, sen ortagının ticaret merkezindeki bir teklifi kabul eder etmez, o senin için
ayrılır ve diger oyuncular tarafından kapılamaz.
**İpucu: Bir ticaret anlaşmasının teklif edene maliyeti 4 diplomasi puanıdır.
Sadece 2 diplomasi puanı anlasmayi kabul eden oyuncudan alinir.
Askeri Anlaşma
Diplomasi(Denizcilik) araştırmasını yapar yapmaz başka oyuncuların şehirlerine
askeri anlaşmalar teklif edebilirsiniz. Anlaşma yapıldıktan sonra, o şehri daha fazla
askeri operasyon için bir üs olarak kullanabilirsin. Yine de askerlerini orada
konuşlandırdıgın için çift katı bakım maliyeti ödersin.
**İpucu: Bir askeri anlaşmanın teklif edene maliyeti 11 diplomasi puanıdır.
Askeri anlaşmayı kabul eden oyuncudan 2 diplomasi puanı alınır.
**İpucu: Bir Askeri anlaşma belirli bir şehir ile yapılabilir. Aynı oyuncunun
diğer şehirlerini de üs olarak kullanabilmek için daha fazla askeri anlaşma yapman gerekir.
En az bir diplomasi puanına sahip oldu unda mevcut bir ittifaka katılabilirsin.
Bir ittifak kurabilmek için 3 diplomasi puanına ihtiyacın var.
Şimdi diger oyuncular ittifakına üye olmak için başvurabilirler. Bunların kabul
edilebilmesi için ittifakın yeteri kadar diplomasi puanına sahip olması gerekir.
**İpucu: İttifakın ancak senin diplomasi puanlarını ona transfer etmen sayesinde büyüyebilir.
Bunun için elçilik binana giderek soldaki menüden "Diplomasi Puanlarını Transfer Et"
seçenegine tıkla.
Bir ittifakta 4 farklı görev vardır. Her görevin kendince avantajları mevcuttur.
Lider
* Her üye, üye sayısına ve gücüne baglı olarak her gün prim kaynakların küçük bir miktarını alır.
* İttifak ismini ve tagını degiştirebilir.
* Önemli görevlere atama yapabilir. (diplomat, general ve içişleri bakanı)
* İttifakı dagıtabilir.
* Yeni bir lider atanabilir, yeter ki ittifak liderligini üstlenmek için yeterli diplomatik puanı mevcut olsun.
**İpucu: Bir ittifa ın kurulmasıyla birlikte lider otomatik olarak tüm rütbeleri alır.
İçişleri Bakanı
* Yeni üyeleri kabul edebilir ve eski üyeleri ittifaktan atabilir.
* Tüm ittifak üyelerinin kaynaklarını görebilir.
* İttifaktaki rütbeleri belirleyebilir ve atama yapabilir.
* Dahili ittifak sayfasını düzenleyebilir. Bu sayfa sadece ittifak üyeleri tarafından görülebilir.
General
* Üyelerin tamamının tüm gemi ve birimlerini görebilir.
* İttifak üyelerine gelen veya onlardan çıkan saldırıların tamamını görebilir.
* İttifak üyelerinin saldırılarını geri çekebilir.
Diplomat
* Harici ittifak sayfasını degiştirebilir. Bu sayfa ittifak üyesi olmayıp ittifak sayfasını
ziyaret eden oyuncular tarafından görülebilir.
* İttifak anlaşmalarını yönetebilir.
* İttifak üyelerinin anlaşmalı oldugu oyuncuları görebilir.
* İttifa a gönderilen mesajları alır.
Denizcilik Araştırmaları
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Güverte Silahları
Tanım: Üzerine büyük silahlar takabilecegimiz dönen eklentiler!
Başlangıç olarak araştırmacılarımız büyük bir yay eklediler.
Fakat bu eklentiyi diger makinelerine de uygulayabilecegimizi düşünüyoruz.
Bilim adamlarımızın bunu yapabilmek için bir yol geliştirdiginde, bu eklentiyi
gemilerimize kusursuz bir şekilde yerleştirecegiz.
Sagladıkları: Tershanede Yaycı Gemi üretebilirsiniz
Şu an gereken araştırma süresi: 1s 5dk 27S (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Gemi Yönetimi
Gereken(ler): * Kuru-Havuz (Askeri)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Gemi Yönetimi
Tanım: Eger gemilerimizi her zaman temiz ve iyi durumda tutarsak, onları bu
kadar sık onarmamız gerekmez. Ayrıca beraberce yaptıkları güverte
temizliklerinde veya yelken onarımda söyledikleri şarkılarla, mürettabatın morali artar.
Etkileri : Gemiler için %2 daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 1s 5dk 27S (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yerleşim Planlama
Gereken(ler): Güverte Silahları (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Yerleşim Planlama
Tanım: Dışarıda okyanustan fazlası var! Daha fazla ada keşfedilmeyi bekliyor.
Yalnız de iliz! Yeni keşfedilmiş adalarda toprak alabilir, yeni kaynaklar elde edip,
başka insanlar hakkında bilgi edinebiliriz! Ve katiplerimiz yönetim için hiç olmadıkları
kadar heyecanlı olacaklar!
Sagladıkları : Saray inşası ve koloni kurabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 20S (440 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yabancı Kültürler
Gereken(ler): Gemi Yönetimi (Denizcilik)
Zenginlik (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Yabancı Kültürler
Tanım: Eger diger insanları tanırsak, bu bilgiler bize gelişimimiz için faydalı olabilir.
Resmi konuşmalar ve sıcak kelimeler, gerçek harikaları yaratabilir ve yeni ittifaklar
veya arkadaşlıklar saglayabilir. Tabiki bütün büyükelçiler ve onların şerefine verecegimiz
ziyafetler için şirin ve sıcak bir binaya ihtiyacımız olacak!
Sagladıkları: Büyükelçilik binası yapımı
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 10S 54Dk 32S (768 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Zift
Gereken(ler): Yerleşim Planlama (Denizcilik)
Casusluk (Bilim)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Zift
Tanım: Bilim adamlarımızın buldugu sert ve kötü kokulu bir sıvı!
Fakat gemilerimizin dış yüzeyini bu sıvı ile kapladıgımızda, yamamamız gereken
deliklerin azaldıgıda bir gerçek!
Etkileri : Gemiler için %4 daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yunan Ateşi
Gereken(ler): Yabancı Kültürler (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Yunan Ateşi
Tanım: Bu yangın su ile söndürülemez! Bir çok gizli içerigi bulunan bu karışım ile
artık gemileri yakabilir ve onları batırabilirsiniz! Yakında, ejderha nefesi püskürten
gemilerimizle denizleri fethedecegiz!
Sagladıkları : Ateş Gemilerini yapabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 4Gn 12S (2376 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Agırlık Dengeleme
Gereken(ler): Zift (Denizcilik)
Uzman Ahçılık (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Agırlık Dengeleme
Tanım: Bilim adamlarımız, gemilerimize takılabilecek yeni bir silah eklentisi
geliştirdiler, böylece gemilerimiz büyük kayalar atarken parçalanmayacaklar.
Artık güvertelerinde bulunan agırlık dengeleme sistemlerin sayesinde , kendi
kendilerine ateş almayacaklar.
Sagladıkları : Tershanede mancınık gemileri yapmanı saglar
Şu an gereken araştırma süresi: 10G 4S 21Dk 49S (5376 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Diplomasi
Gereken(ler): Yunan Ateşi (Denizcilik)
Buluş (Bilim)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Diplomasi
Tanım: Filozoflarımızdan biri savaş ve barış hakkında zeki bir eser meydana getirdi.
Düşmanlarımıza karşı güçlerimizi birleştirebilecegimiz ve beraber savaşabilecegimiz
müttefikler bulmamızı öneriyor!
Sa ladıkları : Askeri Antlaşmalar
Şu an gereken araştırma süresi: 19Gn 2S 10Dk 54S(10080 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Deniz Haritaları
Gereken(ler): Agırlık Dengeleme (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Deniz Haritaları
Tanım: Eger denizlerdeki bütün tehlikelerin yerlerini kayıt altına alırsak,
seyahatlerimiz çok daha güvenli olacak! Daha sonra denizcilerimizin
yuvarlanan kayalardan, ölümcül girdaplardan ve taciz edici sirenlerden
korkmalarına gerek kalmayacak.
Etkileri : Gemiler için %8 daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Çark Motoru
Gereken(ler): Diplomasi (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Çark Motoru
Tanım: Denizcilerimizden büyük bir haber: Buharlı çark, gemilerimizin
kürekli gemilerimize göre çok daha hızlı bir şekilde ilerlemesini sağlar.
Artık düşmanlarımıza korkuyu, büyük buharlı şahmerdanlarımız ile öğreteceğiz!
Sa ladıkları : Tershanede Buharlı Şahmerdan Gemisi yapabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 136gn 19S 38dk 10s(72240 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Havantopu Eklentisi
Gereken(ler): Deniz Haritaları (Denizcilik)
Yardımcı Eller (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Havantopu Eklentisi
Tanım: Bu havan topu o kadar büyük ki, Herkül bile onu sürükleyemezdi.
Sadece zırhlandırılmış bir buhar gemisi onu taşıyabilir ve büyük güllelerinin
düşmana doğru ateşlenmesini sa layabilir.
Sa ladıkları : Tershanede havantopu gemisi üretebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 3G 10s 46dk 37s (122400 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Seafaring Future
Gereken(ler): Çark Motoru (Denizcilik)
Cam (Bilim)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Seafaring Future
Tanım: Seafaring Future
Şu an gereken araştırma süresi: 12G 9s 1dk 23s (439200 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Seafaring Future
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim)
Top Atışı (Askeri)
Ütopya (Ekonomi)
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)
Ekonomi Araştırmaları
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Kaynakların Korunması
Tanım: Kaynaklarımızı uzun süre nasıl iyi koruyacagımızı ögrenmiş olduk.
Böylece kaynaklarımızın bir kısmı korsanlardan ve onları bizden çalmak
isteyen hainlerden saklanmış oldu.
Faydası: Depo inşaatı
Şu an gereken araştırma süresi: 54dk 32S (20 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Palanga
Gereken(ler): -
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Palanga
Tanım: Çok zeki bir fikir: Bir makaraya geçirilen bir ip, insana Herkül´ün
gücünü kazandıracaktır. Böylece artık işçilerimiz çok büyük taş blokları kendi
başlarına kaldırabilecekler ve binalarımızı daha hızlı inşa edebilecekler!
Etkileri : Bina masraflarında %2 azalma
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 5dk 27s (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Zenginlik
Gereken(ler): Kaynakların Korunması (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Zenginlik
Tanım: Dünya çok degerli madenler ile dolu! Sülfür ve Kristal kaynaklarını
nasıl çıkartabilecegimizi, Taş ocagından nasıl Mermer çıkarabilecegimizi
ve leziz şaraplarımızı yapabilmek için ,bereketli yamaçlarımızda nasıl
Üzüm yetiştirebilecegimizi ögrendik.Bu hazinelerden faydalanırsak, Zenginligimizde
yeni bir dönem açacagız ve bir Ticaret Limanı uzak diyarlardan gelen satıcılara
ürünlerimizi teklif edebilmemizi ve ihtiyacımız olan kaynakları almamızı saglayacak.
Etkileri : Ticaret ürünlerini çıkarılmasını saglar ve Ticaret Limanı yapmaya yarar.
Şu an gereken araştırma süresi: 6S 32dk 43s (144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Üzüm Presi
Gereken(ler): Palanga (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Üzüm Presi
Tanım: Mutlu nüfusun oluk oluk akan şarabın tadına vardıgı, saatlerini eğlenerek
geçireceği festivallere ihtiyacı var. Dionysos bize verdigi mutlulu u izlemekten zevk alıyor!
Şu an gereken araştırma süresi: 16S (352 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Uzman Ahçılık
Gereken(ler): Zenginlik (Ekonomi)
Kuyu Kazma (Bilim)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Uzman Ahçılık
Tanım: Kültürümüz, damak tadı konusunda oldukça zengin lezzetlere sahip!
Eger askerlerimize savaşlarda ahçılar eşlik ederlerse, sadece yemek kokusu
yaratmaktan öte, onlara evlerinin mutfagını hatırlatır ve savaşçı ruhlarını güçlendirebiliriz.
Ve unutulmamalıdır ki, gönülden yapılmış bir yemek, bir erkegi tekrar ayakları üzerine kaldırabilir.
Ve tabiki, ahçıların savaş sırasında da kullanabilecekleri keskin bıçakları vardır.
Sagladıkları : Kışlada Ahçı yetiştirebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 10S 54dk 32s (768 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Geometri
Gereken(ler): Üzüm Presi (Ekonomi)
Yerleşim Planlama (Denizcilik)
Profesyonel Ordu (Askeri)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Geometri
Tanım: Dik açılar, üçgenler, çemberler - zeki beyinler, binaları daha iyi ve daha güzel
yapabilmek için , onları nasıl yapmamız gerektigini hesaplayabilirler.
Yakında şehirlerimiz bütün dünyaya örnek olarak sunulacaklar!
Etkisi : Bina masraflarında %4 azalma
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Market
Gereken(ler): Uzman Ahçılık (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Market
Tanım: Uzak diyarlardan gelen yabancı ürünler marketimizde.
Burada tüccar ile antlaşmalar yapabiliriz, böylece ihtiyacımız olan bütün
ham maddelere ulaşabiliriz.
Sa ladıkları : Ticaret Antlaşmaları
Şu an gereken araştırma süresi: 4Gn 12S (2376 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Tatil
Gereken(ler): Geometri (Ekonomi)
Yabancı Kültürler (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Tatil
Tanım: İyice dinlenmiş bir işçi, yorgun olandan daha fazla çalışmaya heveslidir.
Bu nedenle her işci haftada bir gün izin almalıdır.
Bu vatandaşlarımızı daha mutlu yapacak!
Etkileri : Bütün şehirlerdeki memnuniyeti arttırır
Şu an gereken araştırma süresi: 11Gn 10S 54Dk 32S (6048 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yardımcı Eller
Gereken(ler): Market (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Yardımcı Eller
Tanım: Eger kumsallarda güneşlenmeleri yerine vatandaşlarımıza biraz yardım
edebilirsek, daha fazla ham madde elde edebiliriz ve vatandaşlarımız
daha az güneş yanıgı şikayeti çekerler. Ocaklar, madenler, depolar ve baglarda
her zaman yardım lazımdır.
Sagladıkları : Kaynaklarda ve akademide daha fazla kaynak elde edebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 25Gn 10S 54Dk 32S (13440 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Ruh Düzeyi
Gereken(ler): Tatil (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Ruh Düzeyi
Tanım: Su her zaman düzdür. Bu bilgiyi kullanarak binalarımıza da daha düz yapabiliriz!
Şehrimiz artık daha güzel olacak ve biz inşaatlar için daha az mermer ve odun kullanacagız!
Etkileri : Bina inşaları için %8 daha az maliyet
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Bürokrasi
Gereken(ler): Yardımcı Eller (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Bürokrasi
Tanım: Artık sarayımızın daha çok rafı, kutusu ve çizimleri var hatta daha anlaşılır
ve daha fazla kayıt, form ve katiplerimiz de var. Artık şehirlerimizde başka binalar
inşa edebilir ve onları yönetebiliriz!
Sa ladıkları : Şehirlerde ek inşa alanları
Şu an gereken araştırma süresi: 117Gn 6S 32Dk 43S (61920 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Ütopya
Gereken(ler): Ruh Düzeyi (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Ütopya
Tanım: Ütopya
Şu an gereken araştırma süresi: 606G 19S 38Dk 10S (320400 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Economy Future
Gereken(ler): Bürokrasi (Ekonomi)
Diplomasi (Denizcilik)
İletişim (Bilim)
Barut (Askeri)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Economy Future
Tanım: Economy Future
Şu an gereken araştırma süresi: 831G 19S 38Dk 10S (439200 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: -
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim)
Top Atışı (Askeri)
Ütopya (Ekonomi)
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)
Bilim Araştırmaları
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kuyu Kazma
Tanım: Eureka! Yerleşimimizde artık bir su kuyusu var! Bundan sonra devamlı
yagmur beklememiz gerekmiyecek. Vatandaşlarımız daha mutlu olacak ve
topraklarımız o kadar kuru olmayacak!
Etkileri : +50 Yerleşim alanı , Başkentte +50 mutluluk
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 27Dk 16S (32 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Kagıt
Gereken(ler): -
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kagıt
Tanım: Bilgilerimizi kagıda dökmek için bir yol bulduk!
Artık bilgilerimizi saklayabilecegimiz papirüs bitkisinden üretilen kagıtlarımız var.
Böylece kütüphanelerimizi doldurmak için agır taşlara kelimelerimizi kazımak
zorunda degiliz.
Etkileri : %2 daha fazla araştırma puanı
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 21Dk 49S (30 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Casusluk
Gereken(ler): Kuyu Kazma (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Casusluk
Tanım: Bazı vatandaşlarımız diger şehirlere yerleşebilirler ve komşularımızı
gözetlememize yardımcı olabilirler. Komşularımızın hangi icatları geliştirdigi
ve depolarındaki kaynakları hakkında bilgiler alabiliriz.
Ve savaş halinde şehir duvarlarını açmaları için onları kullanabiliriz.
Sagladıkları: İstihbarat Merkezi inşa edebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 16S (352 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Buluş
Gereken(ler): Ka ıt (Bilim)
Zenginlik (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Buluş
Tanım: Patlayan toz ve diger maddeler ile alakadar son zamanlarda bir çok olay gerçekleşti.
Bu yüzden meraklı bilim adamlarımız için kendi mucit atölyemizi kurduk,
böylece bütün o patlamalar akademideki çalışmaları artık etkilemeyecekler.
Çok güçlü duvarlara sahip bu bina sayesinde , çalışmalar sırasında binamıza
da artık zarar gelmeyecek.
Sagladıkları : Mucit Atölyesi inşası
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 6S 43Dk 38S (896 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Mürekkep
Gereken(ler): Casusluk (Bilim)
Üzüm Presi (Ekonomi)
Profesyonel Ordu (Askeri)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Mürekkep
Tanım: Doga yazmamız için gerekli her şeyi bize saglar : Kuşlar bize tüylerini
verir ve denizlerdeki sekiz kollu balık bize siyah mürekkep saglar!
Artık fikirlerimizi daha iyi yazabilecegiz!
Etkisi : %4 daha fazla araştırma puanı
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Kültürel Etkileşim
Gereken(ler): Buluş (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kültürel Etkileşim
Tanım: Vatandaşlarımız diger insanlıkların kültürel başarılarına da göz atmalılar.
Böylece süphesiz ki, bu kültürel alışveriş içinde bizden ögrenmek
konusunda ilgili olan diğer insanlıklar, bizim büyük eserlerimizi kendi müzelerinde
de sergileyeceklerdir.
Sagladıkları : Müze inşa edebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 5Gn 12S (2904 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Anatomi
Gereken(ler): Mürekkep (Bilim)
Uzman Ahçılık (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Anatomi
Tanım: İnsan vücudu hakkında çok şey ögrendik! Artık hekimleri, yararlı askerlerimizi
daha çabuk ayaga kaldırmaları için savaşlara gönderebiliriz.
Tabiki hekimler dogru eczaları hazırlayabilir ve bazı hekimlerin savaşlarımızı
daha cesur hale getiren gizli formülleri dahi vardır.
Sagladıkları : Kışlada Hekim yetiştirebilmek
Şu an gereken araştırma süresi: 11Gn 10S 54Dk 32S (6048 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Cam
Gereken(ler): Kültürel Etkileşim (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Cam
Tanım: Cam´dan çok faydalı şeyler yapılabilir. Büyüteçler, mikroskoplar ve
diger aletlerle , bilim adamlarımız daha iyi çalışacaklar.
Tabi ki bu kırılgan nesneler laboratuvarlarımızda çokça harcanacak fakat
yeterli kristal cam ile araştırmalarımızı hızlandırabiliriz!
Sagladıkları : Akademimizdeki araştırmaları hızlandırmak için kristal cam kullanabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 25Gn 10S 54Dk 32S (13440 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Mekanik Kalem
Gereken(ler): Anatomi (Bilim)
Market (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Mekanik Kalem
Tanım: Zekice ufak bir aparat : Akıllı bir mucit, makinelere yazı yazdırmayı başardı.
Artık belgelerimizi kolaylıkla kopyalayabiliriz ve akademilerimiz fikirlerini birbirine
daha hızlı iletebilecekler!
Etkileri : %8 daha fazla araştırma puanı
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Kuş Uçuşu
Gereken(ler): Cam (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kuş Uçuşu
Tanım: Kuşlar gibi uçabilmeyi ögrendik! Artık bir insanı gökyüzüne kaldıracak
makineler yapabiliriz ve düşmanlarımızın kafasının üzerinde , uzaklardan nefes
esen hızlarda ok atarak, vızıldayabiliriz.
Sagladıkları: Gyrokopter
Şu an gereken araştırma süresi: 127Gn 1S 5Dk 27S (67080 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: İletişim
Gereken(ler): Mekanik Kalem (Bilim)
İşgal Yönetimi (Askeri)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: İletişim
Tanım: Bir mucize : Artık parşömen tomarlarını borular aracılıgı ile gönderebiliriz,
böylece bilim adamlarımız daha hızlı haberleşebilirler! Bu bizi uzun ayak işlerinden
kurtarır ve bilim adamlarımızın daha az altın harcamasını saglar!
Etkileri : her bilim adamı için 1 altın daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 313Gn 15S 16Dk 21S (165600 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Basınç Kabini
Gereken(ler): Kuş Uçuşu (Bilim)
Yardımcı Eller (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Basınç Kabini
Tanım: Artık gemilerimizi, denizin altında da yüzdürebiliriz! Okyanuslar artık bizim!
Düşmanlarımızı deniz altından takip edip, onları batırmadan önce , düşmanlarımız
bizi göremeyecekler!
Sa ladıkları : Tershanede Denizaltı yapabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 404Gn 13S 5Dk 27S (213600 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Arşimet Prensibi
Gereken(ler): İletişim (Bilim)
Ütopya (Ekonomi)
Robotik (Askeri)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Arşimet Prensibi
Tanım: Uçan bir makina yapabilecek düzeyde geliştik! Artık gökyüzü bile bir
limit de il bizim için! Düşmanlarımızın kafalarının üzerinde büyük balonlar uçurabilir,
onlara ateş veya arı kovanları atabiliriz!
Sagladıkları: Kışla´da Balon yapabilmeniz saglar.
Şu an gereken araştırma süresi: 272G 17S 27Dk 16S (144000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Knowledge Future
Gereken(ler): Basınç Kabini (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Knowledge Future
Tanım: Knowledge Future
Şu an gereken araştırma süresi: 831Gn 19S 38Dk 10S (439200 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: -
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim)
Top Atışı (Askeri)
Ütopya (Ekonomi)
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)
ADALAR VE ÖZELLİKLERİ
Her adada , belirli bir tanrıya adanmış bir tapınak bulunur. Adanmış olduğu tanrıya
bağlı olarak, bu tapınaklar belirli bir alan içerisinde ek özellikler sağlarlar.
Tanrılardan gelen bu kutsamalar, dürüst oyuncular ve bağışlanan altınlarla sağlanabilir.
Hephaistos´un Örsü
Adaya etkisi
Çıkarılan sülfür miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan sülfür miktarı iki katına katlanır.
Gaia´nın Tapınağı
Adaya etkisi
Çıkarılan mermer miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan mermer miktarı iki katına katlanır.
Dionysus´un Bahçesi
Adaya etkisi
Çıkarılan üzüm miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan üzüm miktarı iki katına katlanır.
Athene Tapınağı
Adaya etkisi
Çıkarılan kristal miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan kristal miktarı iki katına katlanır.
Hermes Tapınağı
Adaya etkisi
Ticaret gemileri ucuzlar ve ayrıca defans değerleri artar.
Kutsama etkisi
Ticaret gemilerinin hızı iki katına çıkar.
Ares´in Kalesi
Adaya etkisi
Askerler ve savaş makineleri daha ucuzdur.
Kutsama etkisi
Adadaki bütün birliklere atak gücü artışı sağlar.
Poseidon Tapınağı
Adaya etkisi
Bütün savaş gemilerinin maliyetini düşürür.
Kutsama etkisi
Adadaki bütün gemilerin saldırı gücü artar.
Colossus
Adaya etkisi
Adadaki bir şehri koruyan bütün birliklerin (adaya yabancı olsalarda) defansını arttırır.
Kutsama etkisi
Adadaki şehirler kustasama süresince (1 gün) saldırılamaz
BİNALAR VE ŞARTLARI
Belediye Binası
Şartsız...
Ticaret Limanı
Ordu: Kuru Havuz
Ticaret Merkezi
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Depo
Ekonomi: Kaynakların Korunması
Taverna
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik > Üzüm Presi
Bilim: Kuyu Kazma
İstihbarat Merkezi
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Müze
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk > Buluş > Mürekkep > Kültürel Etkileşim
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik > Uzman Aşçılık
Ordu: Kuru Havuz > Harita > Profesyonel Ordu
Denizcilik: Güverte Silahları > Gemi Yönetimi > Yerleşim Planlama
Saray
Denizcilik: Güverte Silahları > Gemi Yönetimi > Yerleşim Planlama
Ordu: Kuru Havuz
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Büyükelçilik
Denizcilik: Güverte Silahları > Gemi Yönetimi > Yerleşim Planlama > Yabancı Kültürler
Ordu: Kuru Havuz
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk
Mucit Atölyesi
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk > Buluş
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik > Üzüm Presi
Ordu: Kuru Havuz > Harita > Profesyonel Ordu
MEMNUNİYET
Memnuniyet Nedir?
Memnuniyet şehrinizdeki halkın, sizi beğenip, beğenmedini gösterir�
Şehirdeki Halkın Görüşü Beni Niye İlgilendiriyor?
En çok ilgilenmeniz gereken konu budur, çünkü şehirin halkının mutlu olması
sizin oyunda iyi yerlere gelmenizle mümkün, siz oyunda do ru hamleleri yaparsanız
şehirin halkıda mutludur, yanlış hamleler yaparsanız mutsuzdur.
Şehrin halkı mutlu ise nüfusunuz, dolayısıyla gelen altın miktarınızda o kadar artacaktır.
İyi bir kral önce halkı için yaşar.
Peki Halkımı nasıl memnun edebilirim?
Bir kaç faktör vardır, halkın memnun olması için..
Öncelikle şehirinizin binalarını ve bilim seviyenizi sürekli olarak yükseltmelisiniz,
halk yeni şeylerden hoşlanır.
Halkınız şarap içmeyi sever, o yüzden şehrinize bir taverna yapmalı ve halkınıza
suna bildiniz kadar şarap sunmalısınız.
Halkınız kültüre ve geçmişinede oldukça meraklıdır, o yüzden bir müze binasına
sahip olmanız halkınızı oldukça memnun edecektir.
Yeni koloni kurulmasıda halkınızı oldukça memnun edecektir.
Peki Halkımın Memnuniyetini Nasıl Ölçerim?
Halkınızın Genel memnuniyetini yüzlerinden anlarsınız, yeni bir şehirde halkınız mutludur,
atacağınız adımlara göre halkınızı ya çok mutlu, ya nötür, ya kızgın, ya da sinirli yapabilirsiniz.
Empati kuramıyorsunuz bu yüzden pek yüzlerinden bir şey okuyamadınız, o zaman yüzün
hemen altında nüfus artışına bakın, düşükse hemen bir şeyler yapın.
***İpucu: Nüfusunu bir süre yalnız bırakmayı düşünüyor isen, şarap rezervlerinin
yeterince yüksek oldugundan emin olmalısın. Eger artık şarap ikram edilmezse
memnuniyet primi ortadan kalkar.
***İpucu: Eger memnuniyet seviyesi eksiye dönerse, hüsrana ugrayan
vatandaşların meçhul bir yerde şanslarını denemek üzere şehrini terketmeye başlarlar!
S.s.S. (Sıkça Sorulan Sorular)
Nasıl bir bina inşa edebilirim?
Şehir Haritasındaki boş bir bina alanına tıkladığında karşına inşa edebileceğin binaların listesi gelecektir. Lütfen buradaki sur için ayrılmış (sarı bayrak) özel bir bina boşluğuna ek olarak iki özel bina boşluğu (mavi bayrak) daha olduğuna dikkat et.
İnşa malzemesine nasıl sahip olurum?
Ada Haritasını aç ve oduncu kampını seç. Göstergeyi sağa doğru kaydırarak bazı vatandaşlarını odun kesmeye gönderebilirsin.
Lüks kaynaklara nasıl sahip olabilirim?
Zenginlik(Ekonomi) araştırmasını yaptıktan sonra lüks kaynakları (şarap, mermer, kristal veya sülfür) üretebilirsin. Bu kaynaklara sahip olmak da inşa malzemelerine sahip olmakla aynı şekildedir. Elbette ki kaynağını henüz bulamadığın lüks kaynakları diğer oyuncularla ticaret yoluyla elde edebilirsin.
Nasıl daha fazla vatandaşa sahip olabilirim?
Şehrin vatandaş sayısı kendi kendine artar. Memnuniyet seviyesinin yüksek oluşu artışa hız kazandırır.
Bir şehirden diğerine nasıl kaynak aktarabilirim?
Ada haritasında kaynak göndermek istediğin şehri seç. Daha sonra sol üstteki hızlı seçim menüsünden kaynakların bulunduğu şehri seç. Kaynak göndereceğin şehrin üzerine tıklayarak solda açılan menüden nakliye seçeneğine tıklayarak gelen ekrandan kaynak türünü ve miktarını belirleyerek nakliyeyi başlatabilirsin.
Lütfen hazır nakliye gemin olmasına dikkat et. Bunları limandan satın alabilirsin.
Nasıl yeni keşifler yapabilirim?
Bu ancak bir akademi inşa edip, vatandaşlarından bazılarını araştırmalarla görevlendirmenle mümkün olur. Araştırmacıların vakitlerini yeni keşifler yaparak geçireceklerdir.
Neden keşiflerim çok uzun zaman alıyor?
Daha fazla bilim adamı daha hızlı keşifler yapar. Akademi kademeni yükselterek veya başka akademiler inşa ederek daha fazla vatandaşını araştırmalar için görevlendirebilirsin. Cam(Bilim) buluşunu gerçekleştirdikten sonra akademide kristal cam kullanımıyla araştırmaları hızlandırabilirsin.
Nasıl asker yetiştirebilirim?
Kışla inşa etmen gerekir. Burada vatandaşlarını eğitip askere alabilirsin.
Nasıl savaş gemisi yapabilirim?
Bir tersane inşa etmelisin. Burada savaş gemilerini üretebilirsin.
Şehrimi nasıl savunabilirim?
Şehrinizde askerler (kendinize veya dostlarınıza ait) olduğu sürece, bunlar otomatik olarak şehrinizi savunur.
Şehrimi kaybedebilir miyim?
Hayır. En kötü ihtimalle birileri belirli bir süre şehrini işgal edebilir.
Başka bir şehre nasıl saldırı düzenleyebilirim?
Hızlı seçim menüsünden öncelikle askerlerinin konuşlandığı şehri seçmelisin. Sonra saldırmak istediğin oyuncunun şehrinin bulunduğu ada haritasına geçiş yapmalısın. Kurbanına tıkladığında sol tarafta bulunan yağmala veya işgal et seçeneklerinden dilediğine tıklayarak göndermek istediğin birlik türünü ve miktarını seçip saldırını gerçekleştirebilirsin.
Neden askerlerim çok az kaynak yağmalıyor?
Ya kurbanın geniş bir depo kapasitesine sahiptir, ya da senin çok az nakliye gemin mevcuttur. Limanda daha fazla nakliye gemisi üretebilirsin. Yağmalanan kaynakların miktarı senin kurbanının limanına da bağlıdır.
Lütfen Yardım! Vatandaşlarım mutsuz!
Vatandaşlarının memniniyetini taverna inşa edip, şarap ikram ederek artırabilirsin. Ayrıca bir müze inşa ederek, vatandaşlarını mutlu etmek için kültürel anlaşmalar yapabilirsin.
Yardım edin! Altın miktarı gittikçe azalıyor!
Bilim adamları, askerler ve savaş gemilerinin hepsi bakım masrafı gerektirir. Bilanço görünümüne sol üstteki altın simgesi üzerine tıklayarak ulaşabilirsin.
Nasıl yeni şehirler kurabilirim?
Yerleşim Planlama araştırmasını tamamladığınızda bir saray inşa edebilirsiniz. Sarayın her kademesi yeni bir şehir kurabilmeniziı sağlar. Yeni koloni için 1.250 odun, 12.000 altın ve 40 vatandaşa ek olarak 5 tane de hazır durumda nakliye gemisine ihtiyacınız var. Bunların hepsini tamamladıktan sonra, tek yapmanız gereken seçtiğiniz adada boş bir koloni yeri bulmak ve tıklayarak koloni kurma işlemini başlatmak.
Nasıl bir ittifak kurabilirim?
İttifak kurmak için 3 veya daha yüksek kademede bir elçilik binasına ihtiyacın var. Elçilik binasında ittifak kurmak için gerekli seçenekleri bulabilirsin.
şehri geliştirmek var.
1. Akademin sayesinde çok güzel ve yararlı keşifler yapabilirsin.
2. Kışlanda ordun için asker yetiştirebilirsin.
3.Ticaret limanın ve oradan satın aldığın ticaret gemilerin sayesinde diğer oyuncularla ticaret
yapabilir ve kaynak alışverişinde bulunabilirsin.
Olan bitenlerden anında haberin olması ve krallığın hakkında bilgi sahibi olabilmen için sana
yardımcı olacak dört tane danışmanın bulunuyor.
Parlak olarak yanmaları durumunda senin için bir haber var demektir- ilgili alana gidip
kendilerinden son havadisleri alıp bilgi sahibi olabilirsin. kariam´da harita bakışını istediğin gibi değiştirebilirsin. İstersen dünya haritasını, istersen ada
haritasını veya şehir haritasını kullanabilirsin.
Böylelikle başlangıç için gereken tüm önemli bilgileri öğrenmiş oldun...
Anlaşma
Diger oyuncularla yapabileceginiz farklı türde anlaşmalar mevcut. Ada haritasında istedigin şehrin
üzerine tıkla ve soldaki menüden Diplomasiyi seç. Mesajı hazırlarken hangi anlaşmayı
yapmak istedigini belirleyebilirsin.
Kültürel Eşya Anlaşması
Kültürel Eşya Anlaşması yapmadan önce Kültürel Etkileşim(Bilim) araştırmasını tamamlamalı
ve en az 1 müzeye sahip olmalısın. Bundan sonra bir müzesi olan her oyuncuyla
Kültürel Eşya Anlaşması yapabilirsin.
Her anlaşma müzende sergileyebilecegin bir kültürel eşyaya sahip olmanı saglar.
Her sergi şehrindeki vatandaşlarının memnuniyet seviyesini artırır.
**İpucu: Sadece müzenin gelişim kademeleri kadar kültürel eşya anlaşması yapabilirsin.
Farklı şehirlerdeki müzelerin kademeleri de buna eklenecektir. Bunun yanında, sadece
müze kademen kadar kültürel eşyayı müzende sergileyebilirsin.
ticaret Anlaşması
Bu sadece Market(Ekonomi) araştırmasını tamamladıgında yapabilecegin bir araştırmadır.
Bir ticaret anlaşması beklenilenin aksine sana ortagının ticaret merkezinde öncelik saglar.
Bunun anlamı, sen ortagının ticaret merkezindeki bir teklifi kabul eder etmez, o senin için
ayrılır ve diger oyuncular tarafından kapılamaz.
**İpucu: Bir ticaret anlaşmasının teklif edene maliyeti 4 diplomasi puanıdır.
Sadece 2 diplomasi puanı anlasmayi kabul eden oyuncudan alinir.
Askeri Anlaşma
Diplomasi(Denizcilik) araştırmasını yapar yapmaz başka oyuncuların şehirlerine
askeri anlaşmalar teklif edebilirsiniz. Anlaşma yapıldıktan sonra, o şehri daha fazla
askeri operasyon için bir üs olarak kullanabilirsin. Yine de askerlerini orada
konuşlandırdıgın için çift katı bakım maliyeti ödersin.
**İpucu: Bir askeri anlaşmanın teklif edene maliyeti 11 diplomasi puanıdır.
Askeri anlaşmayı kabul eden oyuncudan 2 diplomasi puanı alınır.
**İpucu: Bir Askeri anlaşma belirli bir şehir ile yapılabilir. Aynı oyuncunun
diğer şehirlerini de üs olarak kullanabilmek için daha fazla askeri anlaşma yapman gerekir.
En az bir diplomasi puanına sahip oldu unda mevcut bir ittifaka katılabilirsin.
Bir ittifak kurabilmek için 3 diplomasi puanına ihtiyacın var.
Şimdi diger oyuncular ittifakına üye olmak için başvurabilirler. Bunların kabul
edilebilmesi için ittifakın yeteri kadar diplomasi puanına sahip olması gerekir.
**İpucu: İttifakın ancak senin diplomasi puanlarını ona transfer etmen sayesinde büyüyebilir.
Bunun için elçilik binana giderek soldaki menüden "Diplomasi Puanlarını Transfer Et"
seçenegine tıkla.
Bir ittifakta 4 farklı görev vardır. Her görevin kendince avantajları mevcuttur.
Lider
* Her üye, üye sayısına ve gücüne baglı olarak her gün prim kaynakların küçük bir miktarını alır.
* İttifak ismini ve tagını degiştirebilir.
* Önemli görevlere atama yapabilir. (diplomat, general ve içişleri bakanı)
* İttifakı dagıtabilir.
* Yeni bir lider atanabilir, yeter ki ittifak liderligini üstlenmek için yeterli diplomatik puanı mevcut olsun.
**İpucu: Bir ittifa ın kurulmasıyla birlikte lider otomatik olarak tüm rütbeleri alır.
İçişleri Bakanı
* Yeni üyeleri kabul edebilir ve eski üyeleri ittifaktan atabilir.
* Tüm ittifak üyelerinin kaynaklarını görebilir.
* İttifaktaki rütbeleri belirleyebilir ve atama yapabilir.
* Dahili ittifak sayfasını düzenleyebilir. Bu sayfa sadece ittifak üyeleri tarafından görülebilir.
General
* Üyelerin tamamının tüm gemi ve birimlerini görebilir.
* İttifak üyelerine gelen veya onlardan çıkan saldırıların tamamını görebilir.
* İttifak üyelerinin saldırılarını geri çekebilir.
Diplomat
* Harici ittifak sayfasını degiştirebilir. Bu sayfa ittifak üyesi olmayıp ittifak sayfasını
ziyaret eden oyuncular tarafından görülebilir.
* İttifak anlaşmalarını yönetebilir.
* İttifak üyelerinin anlaşmalı oldugu oyuncuları görebilir.
* İttifa a gönderilen mesajları alır.
Denizcilik Araştırmaları
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Güverte Silahları
Tanım: Üzerine büyük silahlar takabilecegimiz dönen eklentiler!
Başlangıç olarak araştırmacılarımız büyük bir yay eklediler.
Fakat bu eklentiyi diger makinelerine de uygulayabilecegimizi düşünüyoruz.
Bilim adamlarımızın bunu yapabilmek için bir yol geliştirdiginde, bu eklentiyi
gemilerimize kusursuz bir şekilde yerleştirecegiz.
Sagladıkları: Tershanede Yaycı Gemi üretebilirsiniz
Şu an gereken araştırma süresi: 1s 5dk 27S (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Gemi Yönetimi
Gereken(ler): * Kuru-Havuz (Askeri)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Gemi Yönetimi
Tanım: Eger gemilerimizi her zaman temiz ve iyi durumda tutarsak, onları bu
kadar sık onarmamız gerekmez. Ayrıca beraberce yaptıkları güverte
temizliklerinde veya yelken onarımda söyledikleri şarkılarla, mürettabatın morali artar.
Etkileri : Gemiler için %2 daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 1s 5dk 27S (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yerleşim Planlama
Gereken(ler): Güverte Silahları (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Yerleşim Planlama
Tanım: Dışarıda okyanustan fazlası var! Daha fazla ada keşfedilmeyi bekliyor.
Yalnız de iliz! Yeni keşfedilmiş adalarda toprak alabilir, yeni kaynaklar elde edip,
başka insanlar hakkında bilgi edinebiliriz! Ve katiplerimiz yönetim için hiç olmadıkları
kadar heyecanlı olacaklar!
Sagladıkları : Saray inşası ve koloni kurabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 20S (440 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yabancı Kültürler
Gereken(ler): Gemi Yönetimi (Denizcilik)
Zenginlik (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Yabancı Kültürler
Tanım: Eger diger insanları tanırsak, bu bilgiler bize gelişimimiz için faydalı olabilir.
Resmi konuşmalar ve sıcak kelimeler, gerçek harikaları yaratabilir ve yeni ittifaklar
veya arkadaşlıklar saglayabilir. Tabiki bütün büyükelçiler ve onların şerefine verecegimiz
ziyafetler için şirin ve sıcak bir binaya ihtiyacımız olacak!
Sagladıkları: Büyükelçilik binası yapımı
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 10S 54Dk 32S (768 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Zift
Gereken(ler): Yerleşim Planlama (Denizcilik)
Casusluk (Bilim)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Zift
Tanım: Bilim adamlarımızın buldugu sert ve kötü kokulu bir sıvı!
Fakat gemilerimizin dış yüzeyini bu sıvı ile kapladıgımızda, yamamamız gereken
deliklerin azaldıgıda bir gerçek!
Etkileri : Gemiler için %4 daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yunan Ateşi
Gereken(ler): Yabancı Kültürler (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Yunan Ateşi
Tanım: Bu yangın su ile söndürülemez! Bir çok gizli içerigi bulunan bu karışım ile
artık gemileri yakabilir ve onları batırabilirsiniz! Yakında, ejderha nefesi püskürten
gemilerimizle denizleri fethedecegiz!
Sagladıkları : Ateş Gemilerini yapabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 4Gn 12S (2376 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Agırlık Dengeleme
Gereken(ler): Zift (Denizcilik)
Uzman Ahçılık (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Agırlık Dengeleme
Tanım: Bilim adamlarımız, gemilerimize takılabilecek yeni bir silah eklentisi
geliştirdiler, böylece gemilerimiz büyük kayalar atarken parçalanmayacaklar.
Artık güvertelerinde bulunan agırlık dengeleme sistemlerin sayesinde , kendi
kendilerine ateş almayacaklar.
Sagladıkları : Tershanede mancınık gemileri yapmanı saglar
Şu an gereken araştırma süresi: 10G 4S 21Dk 49S (5376 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Diplomasi
Gereken(ler): Yunan Ateşi (Denizcilik)
Buluş (Bilim)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Diplomasi
Tanım: Filozoflarımızdan biri savaş ve barış hakkında zeki bir eser meydana getirdi.
Düşmanlarımıza karşı güçlerimizi birleştirebilecegimiz ve beraber savaşabilecegimiz
müttefikler bulmamızı öneriyor!
Sa ladıkları : Askeri Antlaşmalar
Şu an gereken araştırma süresi: 19Gn 2S 10Dk 54S(10080 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Deniz Haritaları
Gereken(ler): Agırlık Dengeleme (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Deniz Haritaları
Tanım: Eger denizlerdeki bütün tehlikelerin yerlerini kayıt altına alırsak,
seyahatlerimiz çok daha güvenli olacak! Daha sonra denizcilerimizin
yuvarlanan kayalardan, ölümcül girdaplardan ve taciz edici sirenlerden
korkmalarına gerek kalmayacak.
Etkileri : Gemiler için %8 daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Çark Motoru
Gereken(ler): Diplomasi (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Çark Motoru
Tanım: Denizcilerimizden büyük bir haber: Buharlı çark, gemilerimizin
kürekli gemilerimize göre çok daha hızlı bir şekilde ilerlemesini sağlar.
Artık düşmanlarımıza korkuyu, büyük buharlı şahmerdanlarımız ile öğreteceğiz!
Sa ladıkları : Tershanede Buharlı Şahmerdan Gemisi yapabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 136gn 19S 38dk 10s(72240 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Havantopu Eklentisi
Gereken(ler): Deniz Haritaları (Denizcilik)
Yardımcı Eller (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Havantopu Eklentisi
Tanım: Bu havan topu o kadar büyük ki, Herkül bile onu sürükleyemezdi.
Sadece zırhlandırılmış bir buhar gemisi onu taşıyabilir ve büyük güllelerinin
düşmana doğru ateşlenmesini sa layabilir.
Sa ladıkları : Tershanede havantopu gemisi üretebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 3G 10s 46dk 37s (122400 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Seafaring Future
Gereken(ler): Çark Motoru (Denizcilik)
Cam (Bilim)
Araştırma Alanı: Denizcilik
İsim: Seafaring Future
Tanım: Seafaring Future
Şu an gereken araştırma süresi: 12G 9s 1dk 23s (439200 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Seafaring Future
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim)
Top Atışı (Askeri)
Ütopya (Ekonomi)
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)
Ekonomi Araştırmaları
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Kaynakların Korunması
Tanım: Kaynaklarımızı uzun süre nasıl iyi koruyacagımızı ögrenmiş olduk.
Böylece kaynaklarımızın bir kısmı korsanlardan ve onları bizden çalmak
isteyen hainlerden saklanmış oldu.
Faydası: Depo inşaatı
Şu an gereken araştırma süresi: 54dk 32S (20 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Palanga
Gereken(ler): -
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Palanga
Tanım: Çok zeki bir fikir: Bir makaraya geçirilen bir ip, insana Herkül´ün
gücünü kazandıracaktır. Böylece artık işçilerimiz çok büyük taş blokları kendi
başlarına kaldırabilecekler ve binalarımızı daha hızlı inşa edebilecekler!
Etkileri : Bina masraflarında %2 azalma
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 5dk 27s (24 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Zenginlik
Gereken(ler): Kaynakların Korunması (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Zenginlik
Tanım: Dünya çok degerli madenler ile dolu! Sülfür ve Kristal kaynaklarını
nasıl çıkartabilecegimizi, Taş ocagından nasıl Mermer çıkarabilecegimizi
ve leziz şaraplarımızı yapabilmek için ,bereketli yamaçlarımızda nasıl
Üzüm yetiştirebilecegimizi ögrendik.Bu hazinelerden faydalanırsak, Zenginligimizde
yeni bir dönem açacagız ve bir Ticaret Limanı uzak diyarlardan gelen satıcılara
ürünlerimizi teklif edebilmemizi ve ihtiyacımız olan kaynakları almamızı saglayacak.
Etkileri : Ticaret ürünlerini çıkarılmasını saglar ve Ticaret Limanı yapmaya yarar.
Şu an gereken araştırma süresi: 6S 32dk 43s (144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Üzüm Presi
Gereken(ler): Palanga (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Üzüm Presi
Tanım: Mutlu nüfusun oluk oluk akan şarabın tadına vardıgı, saatlerini eğlenerek
geçireceği festivallere ihtiyacı var. Dionysos bize verdigi mutlulu u izlemekten zevk alıyor!
Şu an gereken araştırma süresi: 16S (352 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Uzman Ahçılık
Gereken(ler): Zenginlik (Ekonomi)
Kuyu Kazma (Bilim)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Uzman Ahçılık
Tanım: Kültürümüz, damak tadı konusunda oldukça zengin lezzetlere sahip!
Eger askerlerimize savaşlarda ahçılar eşlik ederlerse, sadece yemek kokusu
yaratmaktan öte, onlara evlerinin mutfagını hatırlatır ve savaşçı ruhlarını güçlendirebiliriz.
Ve unutulmamalıdır ki, gönülden yapılmış bir yemek, bir erkegi tekrar ayakları üzerine kaldırabilir.
Ve tabiki, ahçıların savaş sırasında da kullanabilecekleri keskin bıçakları vardır.
Sagladıkları : Kışlada Ahçı yetiştirebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 10S 54dk 32s (768 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Geometri
Gereken(ler): Üzüm Presi (Ekonomi)
Yerleşim Planlama (Denizcilik)
Profesyonel Ordu (Askeri)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Geometri
Tanım: Dik açılar, üçgenler, çemberler - zeki beyinler, binaları daha iyi ve daha güzel
yapabilmek için , onları nasıl yapmamız gerektigini hesaplayabilirler.
Yakında şehirlerimiz bütün dünyaya örnek olarak sunulacaklar!
Etkisi : Bina masraflarında %4 azalma
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Market
Gereken(ler): Uzman Ahçılık (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Market
Tanım: Uzak diyarlardan gelen yabancı ürünler marketimizde.
Burada tüccar ile antlaşmalar yapabiliriz, böylece ihtiyacımız olan bütün
ham maddelere ulaşabiliriz.
Sa ladıkları : Ticaret Antlaşmaları
Şu an gereken araştırma süresi: 4Gn 12S (2376 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Tatil
Gereken(ler): Geometri (Ekonomi)
Yabancı Kültürler (Denizcilik)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Tatil
Tanım: İyice dinlenmiş bir işçi, yorgun olandan daha fazla çalışmaya heveslidir.
Bu nedenle her işci haftada bir gün izin almalıdır.
Bu vatandaşlarımızı daha mutlu yapacak!
Etkileri : Bütün şehirlerdeki memnuniyeti arttırır
Şu an gereken araştırma süresi: 11Gn 10S 54Dk 32S (6048 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Yardımcı Eller
Gereken(ler): Market (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Yardımcı Eller
Tanım: Eger kumsallarda güneşlenmeleri yerine vatandaşlarımıza biraz yardım
edebilirsek, daha fazla ham madde elde edebiliriz ve vatandaşlarımız
daha az güneş yanıgı şikayeti çekerler. Ocaklar, madenler, depolar ve baglarda
her zaman yardım lazımdır.
Sagladıkları : Kaynaklarda ve akademide daha fazla kaynak elde edebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 25Gn 10S 54Dk 32S (13440 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Ruh Düzeyi
Gereken(ler): Tatil (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Ruh Düzeyi
Tanım: Su her zaman düzdür. Bu bilgiyi kullanarak binalarımıza da daha düz yapabiliriz!
Şehrimiz artık daha güzel olacak ve biz inşaatlar için daha az mermer ve odun kullanacagız!
Etkileri : Bina inşaları için %8 daha az maliyet
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Bürokrasi
Gereken(ler): Yardımcı Eller (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Bürokrasi
Tanım: Artık sarayımızın daha çok rafı, kutusu ve çizimleri var hatta daha anlaşılır
ve daha fazla kayıt, form ve katiplerimiz de var. Artık şehirlerimizde başka binalar
inşa edebilir ve onları yönetebiliriz!
Sa ladıkları : Şehirlerde ek inşa alanları
Şu an gereken araştırma süresi: 117Gn 6S 32Dk 43S (61920 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Ütopya
Gereken(ler): Ruh Düzeyi (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Ütopya
Tanım: Ütopya
Şu an gereken araştırma süresi: 606G 19S 38Dk 10S (320400 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Economy Future
Gereken(ler): Bürokrasi (Ekonomi)
Diplomasi (Denizcilik)
İletişim (Bilim)
Barut (Askeri)
Araştırma Alanı: Ekonomi
İsim: Economy Future
Tanım: Economy Future
Şu an gereken araştırma süresi: 831G 19S 38Dk 10S (439200 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: -
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim)
Top Atışı (Askeri)
Ütopya (Ekonomi)
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)
Bilim Araştırmaları
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kuyu Kazma
Tanım: Eureka! Yerleşimimizde artık bir su kuyusu var! Bundan sonra devamlı
yagmur beklememiz gerekmiyecek. Vatandaşlarımız daha mutlu olacak ve
topraklarımız o kadar kuru olmayacak!
Etkileri : +50 Yerleşim alanı , Başkentte +50 mutluluk
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 27Dk 16S (32 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Kagıt
Gereken(ler): -
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kagıt
Tanım: Bilgilerimizi kagıda dökmek için bir yol bulduk!
Artık bilgilerimizi saklayabilecegimiz papirüs bitkisinden üretilen kagıtlarımız var.
Böylece kütüphanelerimizi doldurmak için agır taşlara kelimelerimizi kazımak
zorunda degiliz.
Etkileri : %2 daha fazla araştırma puanı
Şu an gereken araştırma süresi: 1S 21Dk 49S (30 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Casusluk
Gereken(ler): Kuyu Kazma (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Casusluk
Tanım: Bazı vatandaşlarımız diger şehirlere yerleşebilirler ve komşularımızı
gözetlememize yardımcı olabilirler. Komşularımızın hangi icatları geliştirdigi
ve depolarındaki kaynakları hakkında bilgiler alabiliriz.
Ve savaş halinde şehir duvarlarını açmaları için onları kullanabiliriz.
Sagladıkları: İstihbarat Merkezi inşa edebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 16S (352 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Buluş
Gereken(ler): Ka ıt (Bilim)
Zenginlik (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Buluş
Tanım: Patlayan toz ve diger maddeler ile alakadar son zamanlarda bir çok olay gerçekleşti.
Bu yüzden meraklı bilim adamlarımız için kendi mucit atölyemizi kurduk,
böylece bütün o patlamalar akademideki çalışmaları artık etkilemeyecekler.
Çok güçlü duvarlara sahip bu bina sayesinde , çalışmalar sırasında binamıza
da artık zarar gelmeyecek.
Sagladıkları : Mucit Atölyesi inşası
Şu an gereken araştırma süresi: 1Gn 6S 43Dk 38S (896 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Mürekkep
Gereken(ler): Casusluk (Bilim)
Üzüm Presi (Ekonomi)
Profesyonel Ordu (Askeri)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Mürekkep
Tanım: Doga yazmamız için gerekli her şeyi bize saglar : Kuşlar bize tüylerini
verir ve denizlerdeki sekiz kollu balık bize siyah mürekkep saglar!
Artık fikirlerimizi daha iyi yazabilecegiz!
Etkisi : %4 daha fazla araştırma puanı
Şu an gereken araştırma süresi: 2Gn 4S (1144 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Kültürel Etkileşim
Gereken(ler): Buluş (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kültürel Etkileşim
Tanım: Vatandaşlarımız diger insanlıkların kültürel başarılarına da göz atmalılar.
Böylece süphesiz ki, bu kültürel alışveriş içinde bizden ögrenmek
konusunda ilgili olan diğer insanlıklar, bizim büyük eserlerimizi kendi müzelerinde
de sergileyeceklerdir.
Sagladıkları : Müze inşa edebilme
Şu an gereken araştırma süresi: 5Gn 12S (2904 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Anatomi
Gereken(ler): Mürekkep (Bilim)
Uzman Ahçılık (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Anatomi
Tanım: İnsan vücudu hakkında çok şey ögrendik! Artık hekimleri, yararlı askerlerimizi
daha çabuk ayaga kaldırmaları için savaşlara gönderebiliriz.
Tabiki hekimler dogru eczaları hazırlayabilir ve bazı hekimlerin savaşlarımızı
daha cesur hale getiren gizli formülleri dahi vardır.
Sagladıkları : Kışlada Hekim yetiştirebilmek
Şu an gereken araştırma süresi: 11Gn 10S 54Dk 32S (6048 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Cam
Gereken(ler): Kültürel Etkileşim (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Cam
Tanım: Cam´dan çok faydalı şeyler yapılabilir. Büyüteçler, mikroskoplar ve
diger aletlerle , bilim adamlarımız daha iyi çalışacaklar.
Tabi ki bu kırılgan nesneler laboratuvarlarımızda çokça harcanacak fakat
yeterli kristal cam ile araştırmalarımızı hızlandırabiliriz!
Sagladıkları : Akademimizdeki araştırmaları hızlandırmak için kristal cam kullanabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 25Gn 10S 54Dk 32S (13440 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Mekanik Kalem
Gereken(ler): Anatomi (Bilim)
Market (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Mekanik Kalem
Tanım: Zekice ufak bir aparat : Akıllı bir mucit, makinelere yazı yazdırmayı başardı.
Artık belgelerimizi kolaylıkla kopyalayabiliriz ve akademilerimiz fikirlerini birbirine
daha hızlı iletebilecekler!
Etkileri : %8 daha fazla araştırma puanı
Şu an gereken araştırma süresi: 39Gn 18S 32Dk 43S (21000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Kuş Uçuşu
Gereken(ler): Cam (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Kuş Uçuşu
Tanım: Kuşlar gibi uçabilmeyi ögrendik! Artık bir insanı gökyüzüne kaldıracak
makineler yapabiliriz ve düşmanlarımızın kafasının üzerinde , uzaklardan nefes
esen hızlarda ok atarak, vızıldayabiliriz.
Sagladıkları: Gyrokopter
Şu an gereken araştırma süresi: 127Gn 1S 5Dk 27S (67080 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: İletişim
Gereken(ler): Mekanik Kalem (Bilim)
İşgal Yönetimi (Askeri)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: İletişim
Tanım: Bir mucize : Artık parşömen tomarlarını borular aracılıgı ile gönderebiliriz,
böylece bilim adamlarımız daha hızlı haberleşebilirler! Bu bizi uzun ayak işlerinden
kurtarır ve bilim adamlarımızın daha az altın harcamasını saglar!
Etkileri : her bilim adamı için 1 altın daha az masraf
Şu an gereken araştırma süresi: 313Gn 15S 16Dk 21S (165600 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Basınç Kabini
Gereken(ler): Kuş Uçuşu (Bilim)
Yardımcı Eller (Ekonomi)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Basınç Kabini
Tanım: Artık gemilerimizi, denizin altında da yüzdürebiliriz! Okyanuslar artık bizim!
Düşmanlarımızı deniz altından takip edip, onları batırmadan önce , düşmanlarımız
bizi göremeyecekler!
Sa ladıkları : Tershanede Denizaltı yapabilme
Şu an gereken araştırma süresi: 404Gn 13S 5Dk 27S (213600 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Arşimet Prensibi
Gereken(ler): İletişim (Bilim)
Ütopya (Ekonomi)
Robotik (Askeri)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Arşimet Prensibi
Tanım: Uçan bir makina yapabilecek düzeyde geliştik! Artık gökyüzü bile bir
limit de il bizim için! Düşmanlarımızın kafalarının üzerinde büyük balonlar uçurabilir,
onlara ateş veya arı kovanları atabiliriz!
Sagladıkları: Kışla´da Balon yapabilmeniz saglar.
Şu an gereken araştırma süresi: 272G 17S 27Dk 16S (144000 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: Knowledge Future
Gereken(ler): Basınç Kabini (Bilim)
Araştırma Alanı: Bilim
İsim: Knowledge Future
Tanım: Knowledge Future
Şu an gereken araştırma süresi: 831Gn 19S 38Dk 10S (439200 Araştırma Puanı)
Bu alanda sıradaki araştırma: -
Gereken(ler): Arşimet Prensibi (Bilim)
Top Atışı (Askeri)
Ütopya (Ekonomi)
Havantopu Eklentisi (Denizcilik)
ADALAR VE ÖZELLİKLERİ
Her adada , belirli bir tanrıya adanmış bir tapınak bulunur. Adanmış olduğu tanrıya
bağlı olarak, bu tapınaklar belirli bir alan içerisinde ek özellikler sağlarlar.
Tanrılardan gelen bu kutsamalar, dürüst oyuncular ve bağışlanan altınlarla sağlanabilir.
Hephaistos´un Örsü
Adaya etkisi
Çıkarılan sülfür miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan sülfür miktarı iki katına katlanır.
Gaia´nın Tapınağı
Adaya etkisi
Çıkarılan mermer miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan mermer miktarı iki katına katlanır.
Dionysus´un Bahçesi
Adaya etkisi
Çıkarılan üzüm miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan üzüm miktarı iki katına katlanır.
Athene Tapınağı
Adaya etkisi
Çıkarılan kristal miktarı %10 artar.
Kutsama etkisi
Çıkarılan kristal miktarı iki katına katlanır.
Hermes Tapınağı
Adaya etkisi
Ticaret gemileri ucuzlar ve ayrıca defans değerleri artar.
Kutsama etkisi
Ticaret gemilerinin hızı iki katına çıkar.
Ares´in Kalesi
Adaya etkisi
Askerler ve savaş makineleri daha ucuzdur.
Kutsama etkisi
Adadaki bütün birliklere atak gücü artışı sağlar.
Poseidon Tapınağı
Adaya etkisi
Bütün savaş gemilerinin maliyetini düşürür.
Kutsama etkisi
Adadaki bütün gemilerin saldırı gücü artar.
Colossus
Adaya etkisi
Adadaki bir şehri koruyan bütün birliklerin (adaya yabancı olsalarda) defansını arttırır.
Kutsama etkisi
Adadaki şehirler kustasama süresince (1 gün) saldırılamaz
BİNALAR VE ŞARTLARI
Belediye Binası
Şartsız...
Ticaret Limanı
Ordu: Kuru Havuz
Ticaret Merkezi
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Depo
Ekonomi: Kaynakların Korunması
Taverna
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik > Üzüm Presi
Bilim: Kuyu Kazma
İstihbarat Merkezi
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Müze
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk > Buluş > Mürekkep > Kültürel Etkileşim
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik > Uzman Aşçılık
Ordu: Kuru Havuz > Harita > Profesyonel Ordu
Denizcilik: Güverte Silahları > Gemi Yönetimi > Yerleşim Planlama
Saray
Denizcilik: Güverte Silahları > Gemi Yönetimi > Yerleşim Planlama
Ordu: Kuru Havuz
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Büyükelçilik
Denizcilik: Güverte Silahları > Gemi Yönetimi > Yerleşim Planlama > Yabancı Kültürler
Ordu: Kuru Havuz
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk
Mucit Atölyesi
Bilim: Kuyu Kazma > Kağıt > Casusluk > Buluş
Ekonomi: Kaynakların Korunması > Palanga > Zenginlik > Üzüm Presi
Ordu: Kuru Havuz > Harita > Profesyonel Ordu
MEMNUNİYET
Memnuniyet Nedir?
Memnuniyet şehrinizdeki halkın, sizi beğenip, beğenmedini gösterir�
Şehirdeki Halkın Görüşü Beni Niye İlgilendiriyor?
En çok ilgilenmeniz gereken konu budur, çünkü şehirin halkının mutlu olması
sizin oyunda iyi yerlere gelmenizle mümkün, siz oyunda do ru hamleleri yaparsanız
şehirin halkıda mutludur, yanlış hamleler yaparsanız mutsuzdur.
Şehrin halkı mutlu ise nüfusunuz, dolayısıyla gelen altın miktarınızda o kadar artacaktır.
İyi bir kral önce halkı için yaşar.
Peki Halkımı nasıl memnun edebilirim?
Bir kaç faktör vardır, halkın memnun olması için..
Öncelikle şehirinizin binalarını ve bilim seviyenizi sürekli olarak yükseltmelisiniz,
halk yeni şeylerden hoşlanır.
Halkınız şarap içmeyi sever, o yüzden şehrinize bir taverna yapmalı ve halkınıza
suna bildiniz kadar şarap sunmalısınız.
Halkınız kültüre ve geçmişinede oldukça meraklıdır, o yüzden bir müze binasına
sahip olmanız halkınızı oldukça memnun edecektir.
Yeni koloni kurulmasıda halkınızı oldukça memnun edecektir.
Peki Halkımın Memnuniyetini Nasıl Ölçerim?
Halkınızın Genel memnuniyetini yüzlerinden anlarsınız, yeni bir şehirde halkınız mutludur,
atacağınız adımlara göre halkınızı ya çok mutlu, ya nötür, ya kızgın, ya da sinirli yapabilirsiniz.
Empati kuramıyorsunuz bu yüzden pek yüzlerinden bir şey okuyamadınız, o zaman yüzün
hemen altında nüfus artışına bakın, düşükse hemen bir şeyler yapın.
***İpucu: Nüfusunu bir süre yalnız bırakmayı düşünüyor isen, şarap rezervlerinin
yeterince yüksek oldugundan emin olmalısın. Eger artık şarap ikram edilmezse
memnuniyet primi ortadan kalkar.
***İpucu: Eger memnuniyet seviyesi eksiye dönerse, hüsrana ugrayan
vatandaşların meçhul bir yerde şanslarını denemek üzere şehrini terketmeye başlarlar!
S.s.S. (Sıkça Sorulan Sorular)
Nasıl bir bina inşa edebilirim?
Şehir Haritasındaki boş bir bina alanına tıkladığında karşına inşa edebileceğin binaların listesi gelecektir. Lütfen buradaki sur için ayrılmış (sarı bayrak) özel bir bina boşluğuna ek olarak iki özel bina boşluğu (mavi bayrak) daha olduğuna dikkat et.
İnşa malzemesine nasıl sahip olurum?
Ada Haritasını aç ve oduncu kampını seç. Göstergeyi sağa doğru kaydırarak bazı vatandaşlarını odun kesmeye gönderebilirsin.
Lüks kaynaklara nasıl sahip olabilirim?
Zenginlik(Ekonomi) araştırmasını yaptıktan sonra lüks kaynakları (şarap, mermer, kristal veya sülfür) üretebilirsin. Bu kaynaklara sahip olmak da inşa malzemelerine sahip olmakla aynı şekildedir. Elbette ki kaynağını henüz bulamadığın lüks kaynakları diğer oyuncularla ticaret yoluyla elde edebilirsin.
Nasıl daha fazla vatandaşa sahip olabilirim?
Şehrin vatandaş sayısı kendi kendine artar. Memnuniyet seviyesinin yüksek oluşu artışa hız kazandırır.
Bir şehirden diğerine nasıl kaynak aktarabilirim?
Ada haritasında kaynak göndermek istediğin şehri seç. Daha sonra sol üstteki hızlı seçim menüsünden kaynakların bulunduğu şehri seç. Kaynak göndereceğin şehrin üzerine tıklayarak solda açılan menüden nakliye seçeneğine tıklayarak gelen ekrandan kaynak türünü ve miktarını belirleyerek nakliyeyi başlatabilirsin.
Lütfen hazır nakliye gemin olmasına dikkat et. Bunları limandan satın alabilirsin.
Nasıl yeni keşifler yapabilirim?
Bu ancak bir akademi inşa edip, vatandaşlarından bazılarını araştırmalarla görevlendirmenle mümkün olur. Araştırmacıların vakitlerini yeni keşifler yaparak geçireceklerdir.
Neden keşiflerim çok uzun zaman alıyor?
Daha fazla bilim adamı daha hızlı keşifler yapar. Akademi kademeni yükselterek veya başka akademiler inşa ederek daha fazla vatandaşını araştırmalar için görevlendirebilirsin. Cam(Bilim) buluşunu gerçekleştirdikten sonra akademide kristal cam kullanımıyla araştırmaları hızlandırabilirsin.
Nasıl asker yetiştirebilirim?
Kışla inşa etmen gerekir. Burada vatandaşlarını eğitip askere alabilirsin.
Nasıl savaş gemisi yapabilirim?
Bir tersane inşa etmelisin. Burada savaş gemilerini üretebilirsin.
Şehrimi nasıl savunabilirim?
Şehrinizde askerler (kendinize veya dostlarınıza ait) olduğu sürece, bunlar otomatik olarak şehrinizi savunur.
Şehrimi kaybedebilir miyim?
Hayır. En kötü ihtimalle birileri belirli bir süre şehrini işgal edebilir.
Başka bir şehre nasıl saldırı düzenleyebilirim?
Hızlı seçim menüsünden öncelikle askerlerinin konuşlandığı şehri seçmelisin. Sonra saldırmak istediğin oyuncunun şehrinin bulunduğu ada haritasına geçiş yapmalısın. Kurbanına tıkladığında sol tarafta bulunan yağmala veya işgal et seçeneklerinden dilediğine tıklayarak göndermek istediğin birlik türünü ve miktarını seçip saldırını gerçekleştirebilirsin.
Neden askerlerim çok az kaynak yağmalıyor?
Ya kurbanın geniş bir depo kapasitesine sahiptir, ya da senin çok az nakliye gemin mevcuttur. Limanda daha fazla nakliye gemisi üretebilirsin. Yağmalanan kaynakların miktarı senin kurbanının limanına da bağlıdır.
Lütfen Yardım! Vatandaşlarım mutsuz!
Vatandaşlarının memniniyetini taverna inşa edip, şarap ikram ederek artırabilirsin. Ayrıca bir müze inşa ederek, vatandaşlarını mutlu etmek için kültürel anlaşmalar yapabilirsin.
Yardım edin! Altın miktarı gittikçe azalıyor!
Bilim adamları, askerler ve savaş gemilerinin hepsi bakım masrafı gerektirir. Bilanço görünümüne sol üstteki altın simgesi üzerine tıklayarak ulaşabilirsin.
Nasıl yeni şehirler kurabilirim?
Yerleşim Planlama araştırmasını tamamladığınızda bir saray inşa edebilirsiniz. Sarayın her kademesi yeni bir şehir kurabilmeniziı sağlar. Yeni koloni için 1.250 odun, 12.000 altın ve 40 vatandaşa ek olarak 5 tane de hazır durumda nakliye gemisine ihtiyacınız var. Bunların hepsini tamamladıktan sonra, tek yapmanız gereken seçtiğiniz adada boş bir koloni yeri bulmak ve tıklayarak koloni kurma işlemini başlatmak.
Nasıl bir ittifak kurabilirim?
İttifak kurmak için 3 veya daha yüksek kademede bir elçilik binasına ihtiyacın var. Elçilik binasında ittifak kurmak için gerekli seçenekleri bulabilirsin.