oyunun GMleri arasında bile kesin bir stat
dağılımı fikri yok.
int : sp yani bildiğimiz mana
str : kaba kuvvet
dex:esneklik, çeviklik
vit : hp yani can
burda bişey belirteyim baska oyunlarda mesela knightta
savaşçı lvl kasmakta zayıf ama pvp de güclüyken
metinde tam tersi. lvl kasmakta iyi pvpde biraz ezik gibi
SAVAŞÇI
Savaşçı karakteri hakkında kısa bilgi.
SP'yi yükseltmesi dışında INT'ın Savaşçı açısından herhangi bir etkisi yoktur. Fakat seviyenin yükselmesiyle, SP yeteri kadar yükselir, o sebeple Savaşçı'ya INT eklenmesi gerekmez.
STR'nin yükselmesiyle, saldırı ve yetenek hasarları hızla yükselir. O sebeple STR bir savaçlı için son derece önemlidir.
Her 3 veya 4 DEX puanı saldırı ve yetenek hasarını bir kereye mahsus olarak yükseltir (STR kadar belirgin bir şekilde olmasa da, yine de önemli ölçüde).
VIT nasıl egitildiginize baglidir. Eger tek başınıza egitiliyorsanız daha az savunmaya ihtiyacınız var, dolayısıyla daha az VIT eklenir.
ÖNERİ: İlk başta tam STR, daha sonra 20-50 VIT ekleyin, daha sonra da DEX'e odaklanın.
Beden: Her yetenegi burada belirtlenleri sırasıyla egitin. aura of sword, sword spin, dash/3-way cut/berserk.
Ruh: Hayalet vuruşu, şiddetlisaldırı, şaşırtma, kılıç vuruşu, güçlü beden. (Güçlü beden seviye ilerlemede yararlıdır, fakat daha sonra önemini yitiriyor.)
Ninja
Tıpkı savaşçı gibi, Ninja da INT'e ihtiyaç duymaz.
ÖNERİ: Tam DEX, sonra bira VIT eklenmesi, daha sonra ise STR'ye odaklanma.
Bıçak: Döner Bıçak, pusu, hızlı saldırı, zehirli bulut/gizlenmek
Yay: Zehirli ok, ateşli ok, tekrarlı ok atışı, ok ya muru, tüy yürüyüşü (eger hız istiyorsanız, master tüy yürüyüşü) :
Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?
Okçu, olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir). Bu, hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat asıl olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler. Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok yeteneginiizin gelistirilmesidir.
Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?
Herşeyden önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek hasarı verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en yüksek hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır (savaşlar ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım üyelerine son derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım oluşturmak için çok aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok yaratıgın aklını çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.
Okçunun Becerileri Nelerdir?
Tekrarlanan Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok atışı yapmanıza imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile yapabileceginiz hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri hasara işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları öldürmek için yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir (15 saniye), dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu olabilecektir.
Ateşli Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip etrafında küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger düşmanlar da oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180 derecelik bir alan açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi kullanma aralıgı biraz daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.
Zehirli Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size, iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).
Ok Yagmuru: Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine fırlatmaktır. Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat maalesef kontrol edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu yetenegi kullanarak ok fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir süre içinde o grup yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş bulacaksınız. 1inci Seviyede 2 ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde veya o civarda 7 ok fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı olmamakla birlikte, yine de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru çekmek için yararlıdır. Bu yetengi kullanabilme aralıgı diger yeteneklere oranla daha düşüktür. (12 saniye).
Hafif Adım: Bu beceri size yürüme hızı ve güzel bir görüntü efekti saglamaktadır. Fakat bu becerinin puanları deger mi? Bu sorunun cevabı tamamen size kalmış, çünkü hızlı koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz gerekecektir.
Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi
Hafif adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki hafif adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu hazırlayanın önerisi aksi yöndedir.
Yaratık öldürme gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla inanılmaz derecede hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada. Bunun amacı düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar oluşumunu saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece bir yaratıgı hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu beceriyi pvp'de sıkça kullanabileceksiniz.
Ateşli Ok *gt; Zehirli Ok *gt; Tekrarlanan Vuruş
Pvp gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz de.
Ateşli Ok *gt; Tekrarlanan Atış *gt; Zehirli Ok/Hafif Adım
Alternatif Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini karıştırmak isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile ulaşsın, gereken bilgileri bu kılavuza ekleriz.
Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi
Stat puanları hakkında kısa bilgi:
STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da savunmanızı etkilemektedir
CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı yükseltmektedir.
DR: Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından kaçabilecek nitelikte kılmaz.
max dex *gt; max str *gt; max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak daha az hasar alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok fazla ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok fazla hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda hasar yoklugunu kompanse edecektir.
max str *gt; max dex *gt; max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz, başlangıçta bile! Fakat biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak. Bu bastıgınız dex de size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu gelişim türü, ilgili oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları alabilecek kadar zengin olması halinde önerilmektedir.
2 dex / 1 con *gt; dex maksimuma getirildikten sonra, max str *gt; str maksimuma getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi görünmektedir. Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü hasarınız büyük ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye getirilmesine kadar sınırlı olacaktır.
2 str / 1 con *gt; str maksimuma getirildikten sonra, max dex *gt; dex maksimuma getirildikten sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha yüksek hasar.
Başlarda con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar söz konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat puanları söz konusudur ve bu da saglık eksikligini gideriyor. Daha sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.
Eşyalar/Donanım
Donanımınız çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı +4 seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:
* Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
* Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
* Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
* Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek hasar verebilirsiniz.
* Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir. Çünkü bu ninja bir avcıdır. +15 ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat, eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı dokunmayacak.
Ninjalar rakiplerinin arkalarından belirerek öldürücü zarar verebilen sınıftırlar. Ninjalar, bu oyunun oynanabilecek en eglenceli sınıfı olarak nitelenirler.
Ninjanın yararları: Düşük STR yüksek zarara sebebiyet vermektedir. (25. Seviyede 1400 hayalet saldırı, Kısa Bıçak +6, M1 seviyesinde Hayalet Saldırı)
DEX iyi miktarda zarara sebebiyet vermektedir.
VIT yüksek olmalı, çok az saglık kayıpları ile bir çok zorlu durumdan kurtulmanız söz konusu olabilecektir. VIT gerçekten yararlı.
Ninjanın sakıncaları: Tüm gücünüz hayat puanı kaybına sebebiyet veriyor. Bazı geliştirilmiş silahlar size ilk seviyelerde yardımcı olabilecek ise de, yine de bu kesim çözüm degildir.
OK BECERİLİ NİNJA:
1. Tüm beceriler için birer puan verilmelidir. Nova Zehri seçiminize tabidir. Kullanımı ve etkisi son derece tartışmalıdır.
2. Azami Hayalet Saldırısı ***8211; Küçük yer kapsamında son derece öldürücü zarar veren tek bir saldırıdır.
3. Azami Tekrarlanan Atış ***8211; Önünüzdeki düşmanları sürekli olarak saldırmaktadır. Bir kaçış aracı olarak kullanılır ve zehirleme fırsatı verir.
4. Azamı Hızlı Saldırı ***8211; Yaratıklara zarar verme amaçlı hızlı yaklaşıp saldırı imkanı verir.
Neden Hayalet Saldırı İlk Önce İncelenmiştir?
Hayalet saldırı en kolay olanı ve tek bir vuruşta en çok zarar verebilen olan yeteneginizdir.
Neden Hızlı Saldırı Yerine Tekrarlanan Atış?
Tekrarlanan Atış üzerinde master düzeyine ulaşmak için zamanlama ve beceri çok önemlidir. Tekrarlanan atış, hızlı saldırıdan çok daha fazla zarar vermektedir (750 hasar civarında). Buna ek olarak, tekrarlanan atış dar durumlarda çok işinize yarayacaktır, özellikle kaçış için kullanacagınız becerilerden biridir. Bu da STR/DEX***8217;in yükseltilmesi için idealdir.
İKİ VEYA DAHA FAZLA VURUŞU NASIL YAPARSINIZ?
Birinci Strateji
Silah degiştirdikçe biraz uzmanlaşma ve yatkınlaşma gerektiriyor, çünkü aslında her silahın silahın farklı bir hızı vardır. Aslında vuruş konsepti şudur: Son vuruşunu gerçekleştirdikten sonra (rakibini uçuran vuruş), tekrarlanan atış butonuna tıklayın. Yaratık size dogru geri uçarken, tekrarlanan atış o yarataga ulaşıp, ona genellikle iki kez daha vurmaktadır.
İkinci Strateji
Birinci stratejideki gibi, yine zamanlama çok önemlidir. Fakat, moblar bir agaç veya kaya önünde sıralanmış bulunur ise, yani onları engelleyen herhangi bir şey, yani onlar sen ve tekrarlanan vuruşun arasında sıkışıp kalmıştır. Bu da onlar açısından çok fazla acı ve zehirleme imkanı demektir.
*********
PvP: Hafif Adım, Hayalet Saldırı, çekilene kadar normal saldırı, Tekrarlanan Atış, Hızlı Saldırı
PvE: Hayalet Saldırı, Hayat puanlarını kontrol edin. Eger düşük ise, önce hızlı saldırı daha sonra normal saldırı.
Eger hayat puanları yüksek ise, normal saldırı, tekrarlanan atış, hızlı saldırı sonra da bunları baştan tekrar edin.
Seviye Kılavuzu
Bu kılavuzlar aslında son derece gereksizdir, çünkü seviye atlama görevleri zaten otomatik olarak seviyenizi güncellemektedir. İpucu: Eger avlamak zorunda oldugunuz yaratıgı bulamıyor iseniz, görev menüsüne tekrar dönün ve göreve tıklayın. Görev ayrıntılarını görmek istediginizi söyleyin, karşınıza küçük bir harita açılacaktır. Bu küçük haritada, yanıp sönen noktalar olacaktır, bu noktalar ilgili yaratıgın yerini tam olarak göstermektedir.
1-5 arası Seviyeler : Vahşi köpekler, Aç Vahşi Köpekler, Kurtlar, Mavi Kurtlar, Domuzlar ***8211; Bu yaratıklar başladıgınız şehrin etraflarında bulunmaktadır. Üzüntülü Metin.
5-10 arası Seviyeler: Kırmızı Yaban Domuzlar, Gri Kurtlar, Ayılar
İpucu: Alfa Gri Kurtlar Gri Kurtlar degildir. Muharebe Metini, Üzüntülü Metin.
10 ***8211; 15 arası Seviyeler: Ayılar, Kaplanlar, Gri Kurtlar, Boz Ayılar. Savaş Metini
15 ***8211; 20 arası Seviyeler: Boz Aylar, Kaplanlar, Alfa Gri Kurtlar, Muharebe Metini, Savaş Metini
20 ***8211; 25 arası Seviyeler : Beyaz Yeminli, Beyaz Kaplanlar, Siyah Metin, Hırs Metini, Muharebe Metin
25 ve üstü Seviyelerde artık nereye gitmeniz gerektigini biliyor olacaksınız.
Nihai Yorumlar
Kılıç mı, Bıçak mı?
Bu tamamen kişinin tercihine kalmıştır.
Bıçakların daha güçlü öldürücü etkisi vardır. Ancak kılıçların daha yüksek derecede hasar verdikleri de bir gerçektir. 25inci Seviyede Gümüş Kılıç gerçekten çok iyi bir seçimdir, çünkü %30luk bir saldırı hızı vardır. Fakat, yine de, bir kılıcı +5in üstünde yükseltmek neredeyse imkansızdır, çünkü iki tane + shirikene ihtiyaç duymaktadır. Eger bir Dolunay Kılıcı veya Siyah Yaprak Hançeriniz var ise, bunların seviyelerini yükseltmeden önce iyice düşünün.
Bıçak kullanmalısınız. Bıçak kullandıgınız zaman, becerilerinizden önemli ölçüde hasar verdiginizi göreceksiniz. Yapılan bir deneme sonucunda görülmüştür ki, +4 gümüş kılıç kullanılarak 700 hasar verilmiştir, oysa +6 makas bıçagı kullanılarak 1300 hasar verilmiştir.
Not: Her ne kadar karakter menünüzde saldırı hızınız degişmiyor ise de, %15 kılç ve %15 bıçak kullandıgınızda, yine de bıçak daha hızlıdır.
Can Taşları
Bıçakların hızlı saldırı gücü sebebiyle, deşme taşı veya kritik saldırı taşı hasar verme konusunda son derece etkilidirler.
Takım
Düşük seviyelerdeki ninjaların tek başlarına dolaşması daha avantajlıdır. Ancak 35 ve üstü seviyelerde para ve iksir biriktirebilmeniz için bir takım oluşturmanız daha yararlı olacaktır.
Hangi Eşya nereden düşebilir?
Vahşi Okçular ve Generaller Dolunay Kılıcını düşürürler. Ayrıca vahşi okçu ve generaller arasında görülen Hayvani Uzman ve okçular da bu eşyayı düşürebilmektedir.
Nula Vadisindeki orklardan biri (siyah olanı degil) Siyah Yaprak Hançerini düşürmüştür. Bunu elde etmek için birden fazla ork grubu ile savaşmanız gerekecektir.
Esrarengiz Arahan Savaşçıları Kızıl Demir Bıçagını (RIB), ki bu silah ninjalar tarafından kullanılamaz, fakat belirtilen yaratıklarla 30uncu seviyelerde savaşacagınız için belirtilmiştir, düşürürler. Bu bıçagı satabilirsiniz.
Tüm Lanetli Hayvanlar 30 seviye nadir bulunan silahları düşürmeleri gerekiyor. Bunlar Siyah Yaprak Hançeri, Kızıl Demir Bıçagını, Dolunay Kılıcını veya Sonbahar Yelpazesini düşürmelidirler.
Sura
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 1024x768 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 1024x768 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Savaşcısından, Necro suna kadar oynamadıgım karakter kalmadı
Oncelikle kafa karıştıran hp-sp-dex-int falan açıklamaya çalışaca ım.
HP : Yaşam gücü ( Healt power ) ne kadar yüksek olursa o kadar iyi. Yaşam gücü yani oyundaki kırmızı çizgi bittimi ölürsünüz
VIT : Büyü gücü mavi çubuk. ( Vitality ) Eski UO oyuncuları bilirler MANA diye tabir ederdik. Bu bittimi ölmezsiniz ama dolana kadar büyü yapamazsınız.
Yani ilk başta suna karar vermelisiniz. MAVİ POT mu ? KIRMIZI POT mu ?
SP : Vuruş gücü ( Strenght Power ) ne kadar yüksek olursa silahınızla o kadar can götürürsünüz.
DEX : Hız-çeviklik . Ne kadar yüksek olursa o kadar fazla hareket kabiliyeti ve silahlı saldırı hızına kavusursunuz...
Yani, savascı veya büyücü bütün SURA ların bunların hepsine ihtiyacı var. Bence uygun üst seviyedekei bir karakterin stat dagılımı şöyle olmalıdır :
HP : 95
VIT : 70
SP : 95
DEX : 90
Stat puanları nereye kadar yükseltmeye izin veriyor bilmiyorum ama benim öngördü üm ortalama yaklaşık böyle
Şaman hakkında kısa bilgi.
Şaman Büyülü Sura ile benzerlikler gösterir, STR'ye ihtiyaç duymaz.
Öneri: Tam INT ve VIT, daha sonra DEX.
Şaman'ın öncelikli görevi savaşmak degil, diger birimleri güçlendirmektir. O nedenle, çok yüksek HP gereklidir.
Ejderha: ejderha, destek, yansıtma, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha; veya ejderha, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha, uçan ugur, destek.
İyileştirme: sürat, yıldırım atmak, ışık toplamak, ışık pençesi, iyileştirme.
dağılımı fikri yok.
int : sp yani bildiğimiz mana
str : kaba kuvvet
dex:esneklik, çeviklik
vit : hp yani can
burda bişey belirteyim baska oyunlarda mesela knightta
savaşçı lvl kasmakta zayıf ama pvp de güclüyken
metinde tam tersi. lvl kasmakta iyi pvpde biraz ezik gibi
SAVAŞÇI
Savaşçı karakteri hakkında kısa bilgi.
SP'yi yükseltmesi dışında INT'ın Savaşçı açısından herhangi bir etkisi yoktur. Fakat seviyenin yükselmesiyle, SP yeteri kadar yükselir, o sebeple Savaşçı'ya INT eklenmesi gerekmez.
STR'nin yükselmesiyle, saldırı ve yetenek hasarları hızla yükselir. O sebeple STR bir savaçlı için son derece önemlidir.
Her 3 veya 4 DEX puanı saldırı ve yetenek hasarını bir kereye mahsus olarak yükseltir (STR kadar belirgin bir şekilde olmasa da, yine de önemli ölçüde).
VIT nasıl egitildiginize baglidir. Eger tek başınıza egitiliyorsanız daha az savunmaya ihtiyacınız var, dolayısıyla daha az VIT eklenir.
ÖNERİ: İlk başta tam STR, daha sonra 20-50 VIT ekleyin, daha sonra da DEX'e odaklanın.
Beden: Her yetenegi burada belirtlenleri sırasıyla egitin. aura of sword, sword spin, dash/3-way cut/berserk.
Ruh: Hayalet vuruşu, şiddetlisaldırı, şaşırtma, kılıç vuruşu, güçlü beden. (Güçlü beden seviye ilerlemede yararlıdır, fakat daha sonra önemini yitiriyor.)
Ninja
Tıpkı savaşçı gibi, Ninja da INT'e ihtiyaç duymaz.
ÖNERİ: Tam DEX, sonra bira VIT eklenmesi, daha sonra ise STR'ye odaklanma.
Bıçak: Döner Bıçak, pusu, hızlı saldırı, zehirli bulut/gizlenmek
Yay: Zehirli ok, ateşli ok, tekrarlı ok atışı, ok ya muru, tüy yürüyüşü (eger hız istiyorsanız, master tüy yürüyüşü) :
Ok Becerili (Yaylı) Ninja kimdir?
Okçu, olaganüstü hasar vermeye kendini adamış ninjadır (suikastçidir). Bu, hedefiniz çok uzakta iken size gerçek dışı gibi gelebilir, fakat asıl olan şudur ki, rakibe/düşmana ne kadar çok yaklaşırsanız, bu oranda yüksek hasar verebilirsiniz. Okçular alışıldık bir sınıf degildirler. Bir okçuyu egitmek çok emek, zaman ve sabır şsteyen bir iştir ve eger bu işe kendinizi adamaz iseniz, kesinlikle iyi bir okçu ortaya çıkaramazsınız. Bir yaratıga bir ok ile vurabildiginiz sürece, daha yavaş deneyim kazanacaksınız. Ve bir yaratıgı yenmenin tek yolu zehir ok yeteneginiizin gelistirilmesidir.
Neden Okçu Ninjayı seçesiniz?
Herşeyden önce oynamak için son derece eglenceli bir sınıftır. Yüksek hasarı verdigi için pvp için çok iyidir. Okçular bu oyun içinde en yüksek hasarı verebilen sınıftır. Ayrıca çok iyi bir destek sınıfıdır (savaşlar ve Lonca savaşlarında), çünkü lonca üyelerine veya takım üyelerine son derece etkili olarak yardımcı olabilecektir. Takım oluşturmak için çok aranan bir karakter türü olacaksınız, çünkü bir çok yaratıgın aklını çelebilirsiniz ve o yaratıkları takıma çekebilirsiniz.
Okçunun Becerileri Nelerdir?
Tekrarlanan Atış: Bu beceri size, hedefe dogru aynı anda bir çok ok atışı yapmanıza imkan verecektir. Belirtilen hasar, tek bir ok ile yapabileceginiz hasar miktarı olmayıp, tüm okların birlikte verecekleri hasara işarettir. Bu beceri pvp için iyidir ve büyük yaratıkları öldürmek için yararlıdır. Bu beceriyi kullanma aralıgı çok uzun degildir (15 saniye), dolayısıyla bu beceriyi sıkça kullanmanız söz konusu olabilecektir.
Ateşli Ok: Okunuz ateşlenecek ve rakibe saplanacaktır. Vurulan rakip etrafında küçük bir etki alanı oluşturacak ve onu çevreleyen diger düşmanlar da oktan daha küçük derecede etkilenecektir. Bu büyü 180 derecelik bir alan açıgı için etkili olabilmektedir. Bu beceriyi kullanma aralıgı biraz daha fazladır (25 saniye), fakat buna degerdir.
Zehirli Ok: Okunuz zehir ile vuracaktır ve etrafınızdaki rakipleri etkileyecektir. Bu, ateşli oktan daha geniş bir alanı etkisi altına almaktadır, fakat daha az hasara sebebiyet vermektedir. Bu büyünün en büyük özelligi, düşmanı yere devirebilen tek yetenek oluşudur. Bu size, iksir almak için zaman kazandırmaktadır. Bu beceriyi kullanma aralıgı ateşli ok ile aynıdır (25 saniye).
Ok Yagmuru: Ok yagmuru, birden fazla oku birden fazla düşman üzerine fırlatmaktır. Bu becerinin verdigi hasar oldukça büyüktür, falkat maalesef kontrol edilebilir degildir. Farklı yaratık gruplarına bu yetenegi kullanarak ok fırlatabilirsiniz, fakat yine de çok kısa bir süre içinde o grup yaratık tarafından kendinizi çevrelenmiş bulacaksınız. 1inci Seviyede 2 ok fırlatabileceksiniz. M5 Seviyesinde veya o civarda 7 ok fırlatabileceksiniz. Bu beceri çok kullanışlı olmamakla birlikte, yine de yaratıkları kendinize veya grubunuza dogru çekmek için yararlıdır. Bu yetengi kullanabilme aralıgı diger yeteneklere oranla daha düşüktür. (12 saniye).
Hafif Adım: Bu beceri size yürüme hızı ve güzel bir görüntü efekti saglamaktadır. Fakat bu becerinin puanları deger mi? Bu sorunun cevabı tamamen size kalmış, çünkü hızlı koşmayı, fazla hasara tercih etmeniz gerekecektir.
Olagan Ok Becerili Ninja için Beceri Gelişimi
Hafif adım dışındaki tüm becerilere birer puan verebilrisiniz. Tabi ki hafif adım becerisine de puan verebilirsiniz, fakat bu kılavuzu hazırlayanın önerisi aksi yöndedir.
Yaratık öldürme gelişimi: MAX (azami) ateşli ok ilk önce, bununla inanılmaz derecede hasar verebilirsiniz. Azami zehirli ok ikinci sırada. Bunun amacı düşmanı şaşırtma becerinizin geliştirilmesi ile fazla hasar oluşumunu saglamaktır. Daha sonra azami tekrarlanan atış, ve böylece bir yaratıgı hızlıca öldürme imkanına sahip olacaksınız. Ayrıca bu beceriyi pvp'de sıkça kullanabileceksiniz.
Ateşli Ok *gt; Zehirli Ok *gt; Tekrarlanan Vuruş
Pvp gelişimi: MAX ateşli ok ilk başta, daha sonra tekrarlanan atış ve en sonunda da zehirli ok. Olaganüstü hasar verip, tekrarlanan vuruş ile daha hızlı vuruş yapabileceksiniz. Zehirli ok, 1 puanda dahi tutulabilir, sadece düşmanı şaşırtmak için kullanılabilir (düşmanı zehirlemek çok da etkili bir yöntem olmayacak) ve onun yerine hafif adım becerisi seçilebilecektir. Bu yolla düşmanlarınızdan kaçabileceksiniz de.
Ateşli Ok *gt; Tekrarlanan Atış *gt; Zehirli Ok/Hafif Adım
Alternatif Gelişim: Bazı oyuncular karışık vuruş tekniklerini karıştırmak isteyebilirler. Eger bunu yapan olur ise, bana PM ile ulaşsın, gereken bilgileri bu kılavuza ekleriz.
Olagan Ok Becerili Ninja için Stat Gelişimi
Stat puanları hakkında kısa bilgi:
STR: Hasarı yükseltmektedir, yayınızla birlikte çalışmaktadır.
DEX: Hem hasar, hem de kaçma oranınızı yükseltmektedir. Bunlar da savunmanızı etkilemektedir
CON: Savunmanızı ve yaşam puanlarınızı arttırmaktadır.
INT: büyü puanlarınızı yükseltmektedir, büyü hasarı ve büyü savunmayı yükseltmektedir.
DR: Hasara dayanıklılık. Bu savunmayı etkilemektedir. Bunun hakkında çok fazla bilgi olmamasına ragmen, vuruş yaptıgınız zaman hasarın düştügünü göreceksiniz. Fakat bu, karakterinizin düşman saldırılarından kaçabilecek nitelikte kılmaz.
max dex *gt; max str *gt; max con. İlk başlarda bu formülü kullanarak daha az hasar alacak ve yaşamak için biraz savunma kazanacaksınız. Çok fazla ölmeyeceksiniz, fakat karşı tarafa da, str basmaya başlamadan, çok fazla hasar veremeyeceksiniz. Beceri hasarınız düzenli saldırılarda hasar yoklugunu kompanse edecektir.
max str *gt; max dex *gt; max con. İnanılmaz hasar vereceksiniz, başlangıçta bile! Fakat biraz dex verene kadar hiç savunmanız olmayacak. Bu bastıgınız dex de size sadece sınırlı bir savunma saglayacaktır. Bu gelişim türü, ilgili oyuncunun pahalı ve yüksek + lı korunma eşyaları alabilecek kadar zengin olması halinde önerilmektedir.
2 dex / 1 con *gt; dex maksimuma getirildikten sonra, max str *gt; str maksimuma getirildikten sonra, max con. Bu en güvenli gelişim gibi görünmektedir. Başlarda çok fazla con'a ihtiyaç duymazsınız, çünkü hasarınız büyük ölçüde zarar görecektir. Hasarınız, dex'n azamiye getirilmesine kadar sınırlı olacaktır.
2 str / 1 con *gt; str maksimuma getirildikten sonra, max dex *gt; dex maksimuma getirildikten sonra, max con. Önceki gelişime oranla daha yüksek hasar.
Başlarda con'a ihtiyaç duyulup duyulmadıgı konusunda ciddi tartışmalar söz konusudur. Bu klavuzu hazırlayana göre, ilk başlarda con'a ihtiyaç yoktur, çünkü azami dex gelişimi kullanıldıktan sonra yaşamda kalabilmek için bazı iksirlerin tüketilmesi gerekiyor. Fakat sonuçta + hayat puanları söz konusudur ve bu da saglık eksikligini gideriyor. Daha sonraki aşamalarda con bir zorunluluktur.
Eşyalar/Donanım
Donanımınız çok önemlidir. Özellikle pvp için. İlk başlarda donanımınızı +4 seviyesine gitirin, bu genelde çok iş görür ve çok da fazla para gerektirmez. Daha sonraki aşamalarda, ne kadar çok + eklerseniz ve ne kadar çok hayat puanı bonusu eklerseniz, o kadar iyidir. Bir ok becerili ninja + str'ye +dex'e ihtiyaç duydugundan daha fazla ihtiyaç duymaktadır. Hasara ihtiyacınız vardır, çünkü bu sizin en güçlü noktanızdır. Üstünde durmanız gereken eşyalar:
* Abanoz küpe +7 veya daha fazla. Bunlar yüksek g ç ve yüksek saglıkla ihtiyaç duydugunuz eşyalardır.
* Boynuz yayı +7 veya daha yüksek.
* Hayat puanı bonusu olan silahlar. Bunlar savaşçının eşyaları kadar pahalı degildir. Bu silahları en azından +4 yapın.
* Hasar becerisinin zamanını azaltan eşyalar. Bu becerinizi kullanmak için ne kadar az zaman aralıgı beklemek zorunda olursanız o kadar yüksek hasar verebilirsiniz.
* Hız eşyaları. Bir ok becerili ninja için hız sıb derece önemlidir. Çünkü bu ninja bir avcıdır. +15 ve +30 saldırı hızı olan oklar arasında çok büyük fark vardır. Saldırı hızı ne kadar düşük ise, o kadar çok hasar verilmektedir. Bu hasar verme yeteneginizi etkileyecektir. Fakat, eger saldırı hızında bonus bulursanız, bunun da size zararı dokunmayacak.
Ninjalar rakiplerinin arkalarından belirerek öldürücü zarar verebilen sınıftırlar. Ninjalar, bu oyunun oynanabilecek en eglenceli sınıfı olarak nitelenirler.
Ninjanın yararları: Düşük STR yüksek zarara sebebiyet vermektedir. (25. Seviyede 1400 hayalet saldırı, Kısa Bıçak +6, M1 seviyesinde Hayalet Saldırı)
DEX iyi miktarda zarara sebebiyet vermektedir.
VIT yüksek olmalı, çok az saglık kayıpları ile bir çok zorlu durumdan kurtulmanız söz konusu olabilecektir. VIT gerçekten yararlı.
Ninjanın sakıncaları: Tüm gücünüz hayat puanı kaybına sebebiyet veriyor. Bazı geliştirilmiş silahlar size ilk seviyelerde yardımcı olabilecek ise de, yine de bu kesim çözüm degildir.
OK BECERİLİ NİNJA:
1. Tüm beceriler için birer puan verilmelidir. Nova Zehri seçiminize tabidir. Kullanımı ve etkisi son derece tartışmalıdır.
2. Azami Hayalet Saldırısı ***8211; Küçük yer kapsamında son derece öldürücü zarar veren tek bir saldırıdır.
3. Azami Tekrarlanan Atış ***8211; Önünüzdeki düşmanları sürekli olarak saldırmaktadır. Bir kaçış aracı olarak kullanılır ve zehirleme fırsatı verir.
4. Azamı Hızlı Saldırı ***8211; Yaratıklara zarar verme amaçlı hızlı yaklaşıp saldırı imkanı verir.
Neden Hayalet Saldırı İlk Önce İncelenmiştir?
Hayalet saldırı en kolay olanı ve tek bir vuruşta en çok zarar verebilen olan yeteneginizdir.
Neden Hızlı Saldırı Yerine Tekrarlanan Atış?
Tekrarlanan Atış üzerinde master düzeyine ulaşmak için zamanlama ve beceri çok önemlidir. Tekrarlanan atış, hızlı saldırıdan çok daha fazla zarar vermektedir (750 hasar civarında). Buna ek olarak, tekrarlanan atış dar durumlarda çok işinize yarayacaktır, özellikle kaçış için kullanacagınız becerilerden biridir. Bu da STR/DEX***8217;in yükseltilmesi için idealdir.
İKİ VEYA DAHA FAZLA VURUŞU NASIL YAPARSINIZ?
Birinci Strateji
Silah degiştirdikçe biraz uzmanlaşma ve yatkınlaşma gerektiriyor, çünkü aslında her silahın silahın farklı bir hızı vardır. Aslında vuruş konsepti şudur: Son vuruşunu gerçekleştirdikten sonra (rakibini uçuran vuruş), tekrarlanan atış butonuna tıklayın. Yaratık size dogru geri uçarken, tekrarlanan atış o yarataga ulaşıp, ona genellikle iki kez daha vurmaktadır.
İkinci Strateji
Birinci stratejideki gibi, yine zamanlama çok önemlidir. Fakat, moblar bir agaç veya kaya önünde sıralanmış bulunur ise, yani onları engelleyen herhangi bir şey, yani onlar sen ve tekrarlanan vuruşun arasında sıkışıp kalmıştır. Bu da onlar açısından çok fazla acı ve zehirleme imkanı demektir.
*********
PvP: Hafif Adım, Hayalet Saldırı, çekilene kadar normal saldırı, Tekrarlanan Atış, Hızlı Saldırı
PvE: Hayalet Saldırı, Hayat puanlarını kontrol edin. Eger düşük ise, önce hızlı saldırı daha sonra normal saldırı.
Eger hayat puanları yüksek ise, normal saldırı, tekrarlanan atış, hızlı saldırı sonra da bunları baştan tekrar edin.
Seviye Kılavuzu
Bu kılavuzlar aslında son derece gereksizdir, çünkü seviye atlama görevleri zaten otomatik olarak seviyenizi güncellemektedir. İpucu: Eger avlamak zorunda oldugunuz yaratıgı bulamıyor iseniz, görev menüsüne tekrar dönün ve göreve tıklayın. Görev ayrıntılarını görmek istediginizi söyleyin, karşınıza küçük bir harita açılacaktır. Bu küçük haritada, yanıp sönen noktalar olacaktır, bu noktalar ilgili yaratıgın yerini tam olarak göstermektedir.
1-5 arası Seviyeler : Vahşi köpekler, Aç Vahşi Köpekler, Kurtlar, Mavi Kurtlar, Domuzlar ***8211; Bu yaratıklar başladıgınız şehrin etraflarında bulunmaktadır. Üzüntülü Metin.
5-10 arası Seviyeler: Kırmızı Yaban Domuzlar, Gri Kurtlar, Ayılar
İpucu: Alfa Gri Kurtlar Gri Kurtlar degildir. Muharebe Metini, Üzüntülü Metin.
10 ***8211; 15 arası Seviyeler: Ayılar, Kaplanlar, Gri Kurtlar, Boz Ayılar. Savaş Metini
15 ***8211; 20 arası Seviyeler: Boz Aylar, Kaplanlar, Alfa Gri Kurtlar, Muharebe Metini, Savaş Metini
20 ***8211; 25 arası Seviyeler : Beyaz Yeminli, Beyaz Kaplanlar, Siyah Metin, Hırs Metini, Muharebe Metin
25 ve üstü Seviyelerde artık nereye gitmeniz gerektigini biliyor olacaksınız.
Nihai Yorumlar
Kılıç mı, Bıçak mı?
Bu tamamen kişinin tercihine kalmıştır.
Bıçakların daha güçlü öldürücü etkisi vardır. Ancak kılıçların daha yüksek derecede hasar verdikleri de bir gerçektir. 25inci Seviyede Gümüş Kılıç gerçekten çok iyi bir seçimdir, çünkü %30luk bir saldırı hızı vardır. Fakat, yine de, bir kılıcı +5in üstünde yükseltmek neredeyse imkansızdır, çünkü iki tane + shirikene ihtiyaç duymaktadır. Eger bir Dolunay Kılıcı veya Siyah Yaprak Hançeriniz var ise, bunların seviyelerini yükseltmeden önce iyice düşünün.
Bıçak kullanmalısınız. Bıçak kullandıgınız zaman, becerilerinizden önemli ölçüde hasar verdiginizi göreceksiniz. Yapılan bir deneme sonucunda görülmüştür ki, +4 gümüş kılıç kullanılarak 700 hasar verilmiştir, oysa +6 makas bıçagı kullanılarak 1300 hasar verilmiştir.
Not: Her ne kadar karakter menünüzde saldırı hızınız degişmiyor ise de, %15 kılç ve %15 bıçak kullandıgınızda, yine de bıçak daha hızlıdır.
Can Taşları
Bıçakların hızlı saldırı gücü sebebiyle, deşme taşı veya kritik saldırı taşı hasar verme konusunda son derece etkilidirler.
Takım
Düşük seviyelerdeki ninjaların tek başlarına dolaşması daha avantajlıdır. Ancak 35 ve üstü seviyelerde para ve iksir biriktirebilmeniz için bir takım oluşturmanız daha yararlı olacaktır.
Hangi Eşya nereden düşebilir?
Vahşi Okçular ve Generaller Dolunay Kılıcını düşürürler. Ayrıca vahşi okçu ve generaller arasında görülen Hayvani Uzman ve okçular da bu eşyayı düşürebilmektedir.
Nula Vadisindeki orklardan biri (siyah olanı degil) Siyah Yaprak Hançerini düşürmüştür. Bunu elde etmek için birden fazla ork grubu ile savaşmanız gerekecektir.
Esrarengiz Arahan Savaşçıları Kızıl Demir Bıçagını (RIB), ki bu silah ninjalar tarafından kullanılamaz, fakat belirtilen yaratıklarla 30uncu seviyelerde savaşacagınız için belirtilmiştir, düşürürler. Bu bıçagı satabilirsiniz.
Tüm Lanetli Hayvanlar 30 seviye nadir bulunan silahları düşürmeleri gerekiyor. Bunlar Siyah Yaprak Hançeri, Kızıl Demir Bıçagını, Dolunay Kılıcını veya Sonbahar Yelpazesini düşürmelidirler.
Sura
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 1024x768 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Orjinal Boyutunda Açmak İçin ( 1024x768 ve %3$sKB ) Buraya Tıklayın
Savaşcısından, Necro suna kadar oynamadıgım karakter kalmadı
Oncelikle kafa karıştıran hp-sp-dex-int falan açıklamaya çalışaca ım.
HP : Yaşam gücü ( Healt power ) ne kadar yüksek olursa o kadar iyi. Yaşam gücü yani oyundaki kırmızı çizgi bittimi ölürsünüz
VIT : Büyü gücü mavi çubuk. ( Vitality ) Eski UO oyuncuları bilirler MANA diye tabir ederdik. Bu bittimi ölmezsiniz ama dolana kadar büyü yapamazsınız.
Yani ilk başta suna karar vermelisiniz. MAVİ POT mu ? KIRMIZI POT mu ?
SP : Vuruş gücü ( Strenght Power ) ne kadar yüksek olursa silahınızla o kadar can götürürsünüz.
DEX : Hız-çeviklik . Ne kadar yüksek olursa o kadar fazla hareket kabiliyeti ve silahlı saldırı hızına kavusursunuz...
Yani, savascı veya büyücü bütün SURA ların bunların hepsine ihtiyacı var. Bence uygun üst seviyedekei bir karakterin stat dagılımı şöyle olmalıdır :
HP : 95
VIT : 70
SP : 95
DEX : 90
Stat puanları nereye kadar yükseltmeye izin veriyor bilmiyorum ama benim öngördü üm ortalama yaklaşık böyle
Şaman hakkında kısa bilgi.
Şaman Büyülü Sura ile benzerlikler gösterir, STR'ye ihtiyaç duymaz.
Öneri: Tam INT ve VIT, daha sonra DEX.
Şaman'ın öncelikli görevi savaşmak degil, diger birimleri güçlendirmektir. O nedenle, çok yüksek HP gereklidir.
Ejderha: ejderha, destek, yansıtma, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha; veya ejderha, ejderha kükremesi, ateş eden ejderha, uçan ugur, destek.
İyileştirme: sürat, yıldırım atmak, ışık toplamak, ışık pençesi, iyileştirme.