UğraşmaM
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
UğraşmaM

En Kaliteli bilgi paylaşım platformunuz


Bağlı değilsiniz. Bağlanın ya da kayıt olun

WOW Boss Rehberi Ve Dungeonlar [Devamı]

Aşağa gitmek  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

1WOW Boss Rehberi Ve Dungeonlar [Devamı] Empty WOW Boss Rehberi Ve Dungeonlar [Devamı] Ptsi Mart 28, 2011 6:01 pm

šŠâśŜĩŋÒ

šŠâśŜĩŋÒ
Co Admin
Co Admin

Ruins of Ahn'Quiraj (20) Boss Taktikleri;



Bildiğiniz gibi Ahn’qiraj kapıları çeşitli serverlarda açıldı (EU serverlarında açılan kapıları ve son durumu sitemizden görebilirsiniz). Büyük Loncaların çoğu 40 kişilk instanceları bitirmeye başladılar bile. Biz de hem daha küçük loncaları hem de oyuncu sayısı bakımından yeterli sayıya ulaşıp gidilmesi daha rahat olan 20 kişilik instance’ı sizler için araştırdık (yazının bundan sonrasında Ahn’Qiraj AQ şeklinde, 20 kişilik instance ise AQ20 şeklinde yazılacaktır).



İLK BAKIŞ:
AQ20 için Mezarlık Baskınlarına en uygun zindan diyebiliriz. Çünkü mezarlık zindan girişine oldukça yakın bir konumda. Öldüğünüzde grubunuzun wipe yemesini ya da birinin sizi diriltmesini beklemeden mezarlığa dönebilir ve burdan hemen zindana koşarak canlanabilirsiniz. Özellikle bosslarda öldüğünüz zaman mezarlıktan koşarak tekrar savaşa katılmak bu bakımdan oldukça avantajlı. Artı zindan içinde bineğinizi kullanabilmeniz, olay yerine varmanızı fazlasıyla kolaylaştıran bir etken.

Şimdi kısaca BOSS ları inceleyelim ve taktiklerini verelim...


Kurinnaxx




İlk olarak, AOE saldırısı. SAND TRAP. Sanki yerin altından bir şey geliyormuş gibi kumlar kabarır ve en sonunda patlar. Patldaığında 1300-1500 arası bir zarar verir ve casterların büyü yapmasını engeller. Ayrıca vuruş şansını %75 düşürür. Bu 20 saniyelik bir debuff tır.
İkinci olarak, MORTAL WOUND denen bir saldırısı vardır. Bu 15 saniye süren bir debufftır ve Kurinaxx ın önündeki bir alandaki herkese etkir. Özelliği, vuran kişiye gelen healları %10 azatlmasıdır. Tecrübe ile sabittir ki bu 10 kereye kadar birikebilen bir debufftır ve çok tehlikelidir. Her 5-6 debuffta bir tank değişmelidir.


Kurinaxx ı Yenmek:

Grubunuzu resimde görüldüğü üzere dizmeniz lazım. 3 Tankınız açılı olarak kurinaxx ın karışında durmalı bu şekilde hem mortal wound yemezler hemde kurinaxx a yakın olurlar


Tüm melee zarar arkadan gelmeli. Bu şekilde Kurinaxx ın Cleave saldırısından kurtulabilirler.


Menzilli DPS ve Şifacılar, Kurinaxx ın etrafında halka oluşturmalı. Bu SAND TRAP ten kaçmanın en kolay yolu. Savaş esnasında bu bombadan kaçmak için 3 saniyeniz var yoksa geri dönüp bandaj yapın.

Bu boss un aggro sıfırlaması yok. Sadece arada Tank değiştirmek için durulduğunda DPS e dikkat etmek yeter.
Kurinaxx %20 ye gelince enrage olacak. Tranquil Shot un bunun üzerinde etkisi YOKTUR.

Kısaca:
1. Debuff 6 tane olunca tank değiştir.
2. Sand Trap ten uzak dur.
3. Mana Depola
4. Cesedi Epik ve rare için yağmala!


General Rajaxx



Bölüm 1:

Kurinaxx ölür ölmez kimse Human NPC ile KONUŞMAYACAK. Herkes yerini aldıktan sonra, sadece MAIN TANK konuşacak
Bir sonraki kapışma tetiklenen bir durum ki bu da siz NPC ile konuşunca başlayacak.
Rajaxx Bağırarak “Geri Saldırımızın zamanı gelmiştir! Bırakın Karanlık düşmanlarımızın kalbine hükmetsin! Beklemeyeceğiz artık kapalı kapıların ardında ve taştan duvarların gerisinde! Reddedilmeyecek artık intikamımız! Dragonların Kendileri bile Öfkemiz önünde Titreyecekler!!!”,
( "The time of our retribution is at hand! Let darkness reign in the hearts of our enemies! No longer will we wait behind barred doors and walls of stone! No longer will our vengeance be denied! The dragons themselves will tremble before our wrath!.)

Temelde, dalga dalga Qiraji Warrior ve Flyer akıp duracak oldugunuz yere. Bir dalga indiğinde 2. dalga 1-2 saniye içinde gelecek. Mana kullanıcıların dinlenmek için bu kadar kısa süresi var. Warlock ve Mageler burada DPS yüklenmeli. TÜM WARLOCKLAR FEAR basmalı ve mobları kaçırmalı. Druidler entangle etmeli ve Priestler FEAR larını kullanmalı.. Hunterlar her fırsatta Trap atmalı ve uyumlu mob kontrolü ile raidin güvenliği sağlanmalı.Bu arada MT nin hedeflerini DOT lamayı unutmayın Bu arada healerlar da mana korumalıdır
Eğer sizinle orada bulunan 4 Kaldorei savaşçısını ve human ı da heal edersiniz çok sorun olmaz. Tonlarca hitpoinleri var. Esas sorun wipe yerseniz ve o warriorlar düşerse ortaya çıkıyor. En az 2 saat içinde spawn oluyorlar ve savaşlarda büyük yardımlarından mahrum kalıyorsunuz


Eğer son warriorlarda takılırsanız, Bir hunter feign death yapsın ve beklesin bu b ir süre daha mobları oyalayacak ve size zaman kazandıracaktır.


Bunun iki potansiyel faydası var
1- Casterlarınızın mana regen ine zaman kazandırır
2- Eğer bir mobu 10—15 dakika tutabilirseniz ölen kaldorieler ayağa kalkar.
Böylece boss ta ekstra 4 kişi olursunuz.

Bir başka taktik ise SON WARRIOR geldiğinde TÜM DPS i minimuma indirmek. Ve Tank ın son warrior u tutması ve tüm casterların MELEE girmesi. Ufak ufak damagelar ile warrior düşerken casterlar mana aaaaeyecekler. Paladinler Wisdom, Shamanlar mana tide ile bu işlemi hızlandırabilirler.

Bölüm 2:

NPC nin ayakta kalması güzel olur. Çünkü Boss un Geri itme (knockback) gücünden etkilenmez ve güzel bir tank olur.
Rajaxx ın kendisi ise Tank Tut – Raid Vur mobu.. Kontollü DPS ile çok rahat halledebilirsiniz.
1. saldırısı : Aggro azaltan Knockback
2. Saldırısı: Nature AoE.

MOAM;



Moam iki bölümlü bir karşılaşmadır.

Birinci Bölüm:
Bu boss ile savaşmak biraz değişik. Amaç Burada BOSS un REGEN ettiğinden DAHA HIZLI mana Emmek..
Moam, savaşa “0” mana ile başlar. Eğer MOAM ın yeterli mana depolamasına izin verirseniz ARCANE zararı veren ve knockback (geriatma) özelliği olan büyüsünü kullanır. Çok sağlam ARCANE zararı verirken düşmeden de zarar alırsınız.
Amaç MANA emmek olduğu için ana Healerlarınız burada Druid – Shaman – Paladin olacakatır.

İkinci Bölüm
MOAM %50 ye düştüğünde 3 Elemental summon eder. Bunlar DM-WEST teki Pylon Elementalları gibidir ve sağlam Arcane zararı verirler. WARLOCKLAR BANLAYABİLİR. Tek Tek Bandan çıkartılıp kesilebilir ya da BOSS ölene kadar Ban tutulabilir. Ancak Amaç hala boss un mana regen ini engellemektir.

Eğer 2. set Elementallar gelirse o zaman işler çok zorlaşır.

Bir Başka Fikir:
MOAM, sağlığı % 50 ye geldiğinde değil, savaş başladıktan 90 saniye sonra Bu elementalları summon ediyor. Bu MANA BARI ının yarısının gitmesine yol açıyor.
Bu süre zarfında MOAM olduğu yerde durur. Zarar vermez ama zarar alabilir.
MOAM, Summon işi bittiğinde
Ya da Manası %100 olduğunda tekrar hareket eder.
İlk saldırıya ARCANE patlatır. Burada en önemli husus MANA sının Drain edilmesidir.


Eğer Zamanlama düzgün olursa MOAM asla hareket edemeyecektir...


Buru the Gorger;

[image]http://wow.ingame.de/guides/aq/buru2.jpg" align=middle border=0>


Buru the Gorger savaşı, blizzard’ın Tank Tut – Raid Vur rutinine renk katmaya çalıştığı bir boss.

Yapılması gereken 3 Şey var. 1. si BURU nun Melee damage ı ile ölmemeye çalışın. 2. siBURU yumurtaların üstündeyken yumurtaları yokedin (buru ya zarar verir) 3. sü Her yumurta patladığında çıkan BROODLING leri inidirn.
BURU, TAUNTA a IMMUNE dur.


2. Grup yapın. Biri broodlingleri kessin diğeri yumurtaları.

BÖLÜM 1:

Normal şekilde bufflanın ve en yakın yumurtaya dalın. HP si düştüğünde buruyu yumurtanın üstüne çekin ve yumurtayı patlatın. Bu, 1. bölümde buruya zarar vermenin ana yolu. Yumurta patladığında bir broodling çıkacak. Bununla BROODLING DPS GRUBU ilgilenecek.



BURU birini seçecek ve mesaj geçecek. BURU GÖZLERİNİ x E DİKTİ diye. Bu anda bu kişi Daireler çizerek yumurtalardan biri damage ı azalana kadar burudan kaçmalı. Healerlar bu koşucuya dikkat etmeli. Roguelar Sprint-Druidler cat ve water formları – shamanlar ghost wolf ile kaçmalı.

Yumurta patladıktan sonra grup hemen 2. yumurtaya geçmeli. Tabi bu arada BROODLING grubu mob u silerken.. Daha sonra yardıma katılmaı ve yumurta patlamaya yakın Koşucu gelmeli ve yumurta patlatılmalı..

İkinci Bölüm:

İşte işin zor kısmı... Burada enerjisi %20 ye inen BURU nun kabuğu çatlayacak ve eti gözükecek... İşte o anda elinizde ne varsa abanmalısınız. BURU bir debuff atıyor raide ve raid 30 saniye içinde abartı bir zarar alıyor. BU da wipe a gidiyor.
Bu yüzden bu andan sonra olay zamana karşı yarış...


Ayamiss the Hunter;



Bu da iki bölüm..
Bölüm 1:

Ayamiss havada başlıyor ve haliyle melee tarafından vurulamıyor. Havadayken 3 tane ana saldırısı var.
Birinci: Bir bulut halinde uçan böcek çağırıyor. Belli bir rakama ulaştıklarında inip grubu rahatsız etmeye başlıyorlar. Neyse ki Kolay hallediliyor. Basitçe Frost Nova ve AOE basın. Çabuk iniyorlar.

İkinci: Gruba bir zehir atacak. Bu 10 kere birikebilir üstüste. ÇOK can yakar. Zehir temizleyenlerin bu durumda hazır olması lazım yoksa bu yeteneği sizi tek başınıza wipe edebeilir.
Üçüncü: Bu biraz problemli. DM–EAST teki satyr boss gibi... Sizin parti üyelerinizden birini “KURBAN” edecek. Gelip bir üyenizi alacak ve merdivenlerin üsünteki sunağa götürecek. Bunu yaptığında larvaları spawn olacak merdiven altında. Eğer Kurban Taşındaki oyuncuya ulaşırsa Elite Böceğe dönüşecek. Bunlar uğraşması zor elitelar. Bu olursa, merdiven dibine biraz eleman bırakın ki bu larvalarla çıktıkları gibi ilgilensinler..


Bölüm 2:

%50 de, Ayamiss yere konar ve normal boss gibi tanklanır. Ancak Yukarıdaki özelliklere gene dikkat etmeniz lazım.



Ossirian the Unscarred;



Tek Fazlı biraz çetrefilli bir boss ama çok zor değil.


Ossirian da dikkat etmeniz gereken 4 özellik:

1- Eğer kristaller tarafından DEBUFF edilmezse tek atışta raidteki herhangi bir kişiyi indirir. Kristal ile debuff edilirse MT nize 900-1000 vurur.

2 – Kendisinde bir epic binekten daha fazla hız yapmasını sağlayan bir yetenek var. Şu anda hangi sıklıkta bu yeteneği kullanacağı kestirilemiyor fakat eğer kendisinden kaçmaya çalışırsanız yetişir..

3 – Bu instancetaki hemen her boss gibi bir AOE geriatma sı var. Takribi 1000 damage +700 düşme damage ı.

4 – Kapışma esnasında partinizi rahatsız etmek için Hortumlar gönderecek. Yakalanan oyuncu stun olacak ve zarar alacak. Yakalanan üye aynı zamanda aggrosunu da kaybedecek... (az miktarda)

Ossirian ı kesmek:



Çok sıradan bir savaş. Durmadan Ossirian ı debuff etmeniz lazım kristallerle. Bu debuff 30 saniye ve durmadan bir o kristal bir bu kristal koşturmanız lazım yoksa tank tek vuruşta gider.

Öncelikle Epic binekli biri, Boss u çekmeli boss yaklaşırken Kristal i aktive etmeli böylece o yaklaşma süresince OSSIRIAN debuff u yapılacak ve OSSI yetiştiği anda debuff u yiyecek.
Bu noktada tank aggro almak zorunda ve 10 saniyesi var. Daha sonra diğer kristal e koşturmalı. RAID ten bir kişi önden gitmeli ve KRİSTAL i tank yaklaşırken aktive etmeye hazır olmalı.

OSSIRIAN bir debuff alacak. Bu debuff ile OSSIRAN bir büyü sınıfına karşı çok fazla zayıflayacak. Bunu bir detect magic ile görebilirsiniz ve ossirian a 30 saniye boyunca o büyü ile saldırabilirsiniz.
Yalnız dikkat edilmesi gereken husus, OSSIRIAN ın zayıf olduğu büyüyü atarken, aggroyu kontrol etmek, yoksa OSSIRIAN ı bir sonraki Kristal e çekmek çok zor olabilir. Bu yüzden DOT lar ile zayıflatılması daha iyidir.

Bilmeniz gereken bu boss a zarar veren şeyler bu büyülerdir. Melee nin çok etkisi olmayacak çünkü OSSIRIAN o pilon senin bu pilon benim koşturulacak..


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Onyxia quest zinciri (Alliance)

Yazar Defenders of Anatolia...

Alliance tarafının Onyxia Pre-Quest’i Kalimdor adasının Burning Streepes diyarında alacağımız bir görev ile başlamaktadır. Bu görevi Burning Streepes diyarının güneydoğusunda gizlenmiş bir yamaçta bulunan Morgan’s Vigil adli kampta ki Helendis Rivehorn adlı bir vendordan almaktayız.


Helendis Riverhorn’un tam yeri : [Only registered and activated users can see links. Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın]


Aşağıda Onyxia Lair’e giriş için tamamlamamız gereken görevleri sıra ile açıkladım.



Bölüm 1 Dragonkin Manace


Burning Streepes’e yayılmış olan 15 Black Broodling, 10 Black Dragonspawn, 1 Black Drake ve 4 Black Wyrmkin’i öldürmeniz ve bunu Morgan’s Vigil kampında ki Helendis Rivehorn’a bildirmeniz gerekmektedir.



Bölüm 2 The True Masters


Helendis Rivehorn’un mektubunu Lakeshire kasabasındaki Vali Solomon’a götürmemiz gerekmektedir. Mektubu görevi alırken Helendis Rivehorn size bizzat kendi vermektedir.



Bölüm 3 The True Masters


Vali Solomon’un bildirisini Stormwind’teki Highlord Bolvar Fordragon’a bildirmemiz gerekmektedir. Vali Solomon bildiriyi görevi alırken bizzat kendisi vermektedir. Highlord Bolvar storwind Keep’in içinde taht odasında bulunmaktadır.


Bölüm 4 The True Masters


Highlord Bolvar Fordragon’ın yanındaki Lady Katrana Frostor ile konuştuktan sonra tekrar Highlord Bolvar Fordragon ile konuşmanız istenmektedir.



Bölüm 5 The True Masters


Highlord Bolvar Fordragon’un cevabını Lakeshire’daki Vali Solomon’a iletmeniz gerekecektir.


Bölüm 6 The True Masters


Vali Solomon ile konuştuktan sonra kendisi sizin Burning Streppes’te ki Morgans Vigil kampında bulunan Marshall Maxwell ile konuşmanızı isteyecektir.
Marshall Maxwell’in tam yeri : [Only registered and activated users can see links. Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın]


Bölüm 7 The True Masters


Ragged John ile konuşmanızı ve tekrar Marshall Maxvell’e geri dönmenizi istemektedir.
Ragged John’un tam yeri : [Only registered and activated users can see links. Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın]



Bölüm 8 Marshall Windsor


Kuzeybatıdaki Blackrock Mountain’e gitmenizi ve Marshall Windsor’u bulmanızı istemektedir. Marshall Windsor, Blackrock Depths zindanında ki bir hücrede bulunmaktadır. Hücrenin yeri instance girişine yakındır, bulmakta zorlanmazsınız.



Bölüm 9 Abandoned Hope


Marshall Windsor ile konuştuktan sonra kendisi sizden buradaki durumu geri Marshall Maxvell’e iletmenizi isteyecektir.



Bölüm 10 A Crumpled Up Note


Burada Marshall Windsor’un ilgilenebilceği bir belge (A Crumpled Up Note) bulmanız istenecektir, bu belgede Blackrock Depths zindanında ki Dwarflardan yüzde şansı ile düşmektedir. Belgeyi bulduktan sonra Marshall Windsor’a iletmeniz gerekecektir.



Bölüm 11 A Shred Of Hope


Bu bölümde Marshall Windsor belgeyi gördükten sonra sizden kayıp bilgileri (Marshal Windsor Lost Information) isteyecektir, bu kayıp bilgilerde Blackrock Depths ‘te bulunan Golem Lord Argelmach ve General Angerforge’tan yüzde şansı ile düşmektedir..



Bölüm 12 Jail Break


Burada şimdiye kadar yaptığımız görevlerin en önemli ve en zor olanına geliyoruz, Marshall Windsor’u zindandan kurtararak dışarı çıkarmamız gerekecek, bu görevde Marshall Windsor belli bir yoldan ilerleyecek, bu yol boyunca olan mobları önceden kesmeniz sizin yararınıza olacaktır. Marshal Windsor’un izlediği yol :

Bulunduğu hücrenin koridorundan tam bir “U” çizerek tekrar göbeğe gelecek ve karşı koridora girecektir, burada eşyalarını aldıktan sonra hızlanacak; buraya dikkat ediyoruz çoğu oyuncu burada Marshall Windsor’a yetişemeyip görevi tamamlayamıyor ve tekrar yapmak zorunda kalıyor. Marshall Windsor instance çıkışında duracak ve göreviniz tamamlanacaktır.


Görevi tamamlandıktan sonra bunu Burning Streepes’teki Marshall Maxvell’e bildirmeniz gerekecektir.



Bölüm 13 Stormwind Rendezvous


Marshall Maxvell size Stormwind’e gitmenizi ve kapıda Windsor ile buluşmanızı söyleyecek, Windsor büyük savaşın efsane komutanlarından birisidir. Burada seyiri güzel bir göreve başlıyor olacağız, bu görevde Stormwind kapısında Windsor ile buluştuktan sonra Windsor’u takip ederek olacakları sadece izlemenizi ve dinlemenizi öneriyorum. Windsor’u görüş alanınızdan çıkarmayın ve sadece takip edin.


Alliance görevlerinin görsel olarak en iyi olanı diyebilirim. Girişte Stormwind gardları önünüzü kesecek ve giriş izniniz olmadığını söyleyecek, buna karşılık Stormwind General’i Windsor’un karşısına çıkacak ve dinlemenizi önerdiğim bir diyalog yapılacak. Bu konuşmadan sonra General Windsor’a giriş izni verecek, buradan sonra Windsor Stormwind Keep’e doğru ilerlemeye başlayacak, ilerler iken gardların ona hitap ediş biçimleri ve karşısındaki tepkilerini izlemek büyük bir aaaif.



Bölüm 14 The Great Masquerade

Windsor Stormwind Keep’e kapılarına ulaşınca duracak ve size hazır mısın diye soracak, siz kabul edip Windsor ile beraber içeri girecek ve kralın odasına gideceksiniz. Kralın odasında sizi bekleyen bazı sürprizler olacak. Kralın gardları ve orda ki yüksek rahibe Dragonkin’lere dönüşecek ve size saldıracak. Burada aggro almamaya ve her şeyi Windsor’un yapmasına dikkat ediyoruz. Windsor tüm Dragonkin’leri öldürecek ve son nefesini verecek, daha sonra Windsor’un silah arkadaşı ve Dragonkinler ile olan çatışmada size yardımcı olan kralın koruması size yapmanız gereken bir şey olduğunu söyleyecek.


Not : Bu görevde başarısız olursanız belli bir süre sonra (başarısız olduktan 15-20 dakika sonra) Windsor tekrar Stormwind kapılarına gelmektedir.


Bölüm 15 The Dragon’s Eye


Kralın koruması size verdiği malzemeyi (Fragment of the Dragons Eye) biryerlere götürmenizi isteyecek, bu yer görevde yazmamakta. Bu malzemeyi Winterspring diyarında bir dağın zirvesinde bulunan vendora (Haleh) götürmemiz gerekmekte. Vendor’a ulaşma yolumuz Mazthoril mağarasından geçmekte, mağaranın sonunda yerde bir portal bulunmakta, bu portal ile dağın zirvesinde bulunan vendora ulaşabiliriz. Unutmadan mağara’nın içinde elit dragonkinler bulunmakta.
Haleh’in tam yeri : [Only registered and activated users can see links. Linkleri Üyelerimiz Görebilir. UslanmaM Üyeliği İçin Tıklayın]



Bölüm 16 Drakefire Amulet


Burada ki vendor (Haleh) sizden Upper Blackrock Spire (UBRS) zindanının son bossu olan General Drakkisath’ın kanını isteyecek, raid ile yapabilceğiniz bu görevden sonra kanı tekrar Winterspring’te bulunan vendora (Haleh) geri götürecek ve onyxia lair giriş görevlerini başarı ile bitirmiş olacaksınız.


Bu son görevi de yaptıktan sonra Onyxia Lair’a giriş biletimizi almış bulunuyoruz .


Drakefire Amulet
Binds when picked up
Unique
Neck
+10 St-----
aaaa Fire Resistance
Requires Level 50
“The Blood of Drakkisath Flows Within”

Sayfa başına dön  Mesaj [1 sayfadaki 1 sayfası]

Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz